onsdag 6 maj 2015

Snygg, stark och snabb it's time for Mallorca

Så var det dags för årets första race. På lördag 08:05 går startskottet för min AG i Ironman Mallorca 70.3. För er som ej är uppdaterade så är det en halv Ironman, dvs 1,9 km simning, 90 km cykling och 21 km löpning. För att följa mig föreslår jag att ni går in HÄR. Antar att man sen (när tävlingen startat) kan klicka sig vidare in på RESULTS och sen söka upp mitt startnummer som är 231 (men det kommer ni väl ihåg sen tidigare :-) ).

Allting är iaf packat och klart så nu så nu är det bara att sitta ned och vila upp sig inför helgen. Flyget går 07:05 imorgon bitti. Batterierna är laddade och jag känner mig redo. Kroppen är lite sådär härligt nervös, precis som den ska vara. Väldigt lite träning blir det den här veckan, avslutade förra veckan med en "Recovery" i Småland hos föräldrarna. Som alltid så blir det ju någon form av träning när man är där och så även den här gången. Först ett simpass i badhuset och sen en 18-km terränglöptur i den härliga skogen, det är njutning för själen kan jag säga.

Igår var jag på massage hos Robert. Kände att jag var redo för lite hårdare massage, men det fick jag nästan äta upp. Shit vad ont det gjorde stundtals, men jag kunde ändå känna hur det släppte i musklerna. Ganska häftigt faktiskt. Så kroppen har fått sin behandling nu och nu är det äta och vila som gäller. Förutom massage igår hämtade jag också upp mina nya tävlingsdräkter som äntligen blivit klara. Idag kom även min nya våtdräkt, det var på håret att den hann levereras, men med lite "magic hands" så kunde en snabbleverans ordnas. "Ska hon tävla i helt nya kläder?" kanske ni tänker nu, och ja, det ska jag. Det har ju liksom inte funnits så mycket möjlighet att prova grejorna innan så det får bli premiär på lördag, eller jag kommer ju köra en kort förberedelse på fredag. Jag är inte så känslig för nya saker, anpassar mig ganska snabbt som tur väl är. Hur som helst nu är jag redo till lördag. Stort tack till Team Sportia Mobilia, Fusion, 2XU och Syncron!

Håll nu tummarna för att det blir ett bra lopp på lördag. Mitt största orosmoment är värmen, 31 grader och strålande sol är inte direkt förhållande som jag är van vid, men jag får tävla enligt bästa förmåga helt enkelt.

Vi hörs om några dagar igen!
Chilling in the sofa i min nya tävlingsdräkt
Min nya våtdräkt från 2XU
Ja men en selfie också såklart :-)
Den här pärlan får följa med till Mallis
Återhämtning hos mamma o pappa med obligatorisk skogslöpning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar