tisdag 23 juni 2015

Snygg, stark och snabb, it's RACE WEEK

Fy fan vad jag är snygg! Fy fan vad jag är stark! Fy fan vad jag är snabb! Tre S, snygg, stark och snabb, det är mitt mantra just nu. Här gäller det att bygga upp ett självförtroende för det är nämligen snart dags för en av årets största tävlingar för min del, VM i långdistanstriathlon i Motala. På lördag 09:00 smäller. Då går startskottet. Okej, kanske inte exakt kl 09:00 för min del, jag startar inte i proffsklass, men jag startar ganska nära. 4000 m simning, 12 mil cykling och 3 mil löpning är planen. Jag skriver planen för den kan komma att revideras. Som ni vet är det ju inte direkt högsommar i Sverige just nu och därmed har temperaturen i vattnet ej uppnått rätt temperatur. För att det ska bli 4000 m simning på lördag krävs det en vattentemperatur på över 16 grader, annars kortas simningen ned. En timme innan start tas temperaturen och det är först då det bestäms hur lång simningen blir. Men 12 mil cykel och 3 mil löp blir det definitivt.

Jag har fått frågor om det är så att man kan  följa mig under loppet och här är en länk: Time tracking. Sök på mitt efternamn så kommer jag upp. Det ska bli jäkligt kul att tävla nu i alla fall. Tävlingsnerverna börjar så smått infinna sig. Kroppen känns precis som den ska, allmänt seg :-) Den är ju liksom i chock, jag tränar ju typ inget, eller jag tränar betydligt mindre.

De senaste veckorna har jag ju successivt dragit ned på träningen. Har lyckats få till några riktigt höjdarpass. På självaste midsommarafton tog jag min skönhet och gav mig ut på en 90 minuters tempotur. Det regnade HELA turen, och blåste. Ganska bra race simulering faktiskt. Midsommarhelgen firades i Blekinge och såklart åkte våtdräkten med. Havet var helt spegelblankt så det såg riktigt lockande ut att simma. Det var dock inte mer än 10-11 grader så det blev inte några långa simpass, ganska nära race simulering där med faktiskt ;-)

Den här veckan är det fokus på att hitta race mode. I söndags lämnade jag in Trek:en till Jörgen på Team Sportia och hämtade ut den igår. Nu är den race ready. Tack Jörgen igen för ypperlig service. Nu är det bara självaste jag, snygga, starka och snabba Julia som ska bli race ready, men jag är nog ganska nära. På torsdag börjar själva matladdningen, high on carbs :o Nu kommer jag hålla mig borta ifrån bloggen några dagar, in i min bubbla är det som gäller. Nästa gång vi hörs, ja då har jag förhoppningsvis kört mitt första världsmästerskap. Wish me luck! Puss
Redo för taperinglöp
På väg hem ifrån jobbresa stannade jag i Örkelljunga och handlade lite godis, åt bara
några bitar i bilen.
Jag satsar på mycket färger när jag springer, då syns jag
Redo för 90 minuters midsommarcykling.
Hur tar jag mina bilder? Självutlösare! På 10 s så springer jag från telefon
med cykel till rätt ställe och hopaps på en bra bild :-)
Mina vita strumpor som inte var vita efter 1,5 timme i ösregn

Sista träningspasset avklarat, en alkoholfri öl sitter fint

Morgonbild i Matvik, självutlösare igen :-)


Catwoman? Jokern? Vem är jag egentligen?
Min skönhet är race ready

4 kommentarer:

  1. Lycka till Julia! Hoppas vattnet hinner bli tillräckligt varmt till tävlingsdagen! Ge allt!!! ;-)

    /Carl-Emil

    SvaraRadera
  2. Du är sjukt snygg, snabb och stark!!! Jag hejar på dig!! Vi ses SNART :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är underbar Lina! Detsamma! Vi ses på fredag! Wihooooo

      Radera