tisdag 25 augusti 2015

Snygg, snabb, smart och stark, it's time for VM i Zell am See

Mallorca 9 maj 2015: det är över 30 grader varmt (snarare 35 grader), solen strålar ifrån en klarblå himmel, publiken trängs längs med banan och hejar på deltagarna som springer i hettan. Speakern är i sitt essä och ropar högt när deltagarna korsar mållinjen. På den här banan befinner jag mig. Jag har simmat 1,9 km, cyklat 9 mil och håller för tillfället på att springa en halvmara. Jag är helt ovetande om min placering, kanske ligger jag bra till, kanske inte. I min värld är det för tillfället oviktigt, jag njuter av att tävla. Klockan 13:15 korsar jag mållinjen. Vad speakern ropade i högtalaren, minns jag inte, eller jo, mitt namn hörde jag, men det var det enda.

Omkring 13:28 får jag ett sms av min storebror "Ring jättegärna när du orkar och har möjlighet. Kram. Du är bäst". Har precis då pratat med mamma som sa att jag kom 3:a i min åldersgrupp, vilket jag var supernöjd med. Ringer upp min bror som säger något i stil med "du är så grym, fattar du hur grym du är?1", "ja men så grym är jag ju inte", svarar jag. "vadå? du vann ju", "va?!? vann jag, nej 3:a, eller vann jag? fan vad grymt". Ungefär så gick samtalet. 9 maj, alltså, då vann jag min första AG-tävling som gjorde att jag kvalificerade mig till VM i Ironman 70.3. Det känns som att det var evigheter sen, men nu är race week här!!!! NU är det dags för min stora tävling för i år.

När det är race week så har jag ju mitt mantra. Det har dock utökats med ett S-ord till, nämligen smart, för på söndag ska jag vara smart också. Så nu är mantrat (ursäkta språket) fan vad jag är SNYGG, jag är så jäkla SNABB, jag är riktigt STARK och kommer tävla jäkligt SMART!

Tävlingen är på söndag och HÄR hittar ni all möjlig typ av information som ni kan tänkas behöva veta. Mitt startnummer är 2282 och  jag startar 11:36 på söndag, alltså söndag, inte lördag. Det är nämligen så att det är en tävling i Zell am See på lördagen, en vanlig Ironman 70.3, men det är alltså INTE den jag ska tävla i utan jag tävlar på söndag. 11:36 startar jag, eller det har jag ju redan skrivit, men nu vet ni det igen!

Jag är riktigt laddad nu. Motivationen är tillbaka och jag ser fram emot att tävla på söndag. Träningen är gjord och nu är det bara toppningen kvar. För ca två veckor sen hände en sak som skulle kunna fått mig av banan, jag råkade få en lätt bristning i min vänstra vad. Riktigt idiotiskt jag vet, men det hände. Det gjorde inte jätteont, men tillräckligt ont för att begränsa mig liiite på löpningen under några dagar. Jag bokade in en tid hos min naprapat Krister och var där några dagar senare. Efter en nålbehandling och ganska djup massage släppte det och nu är vaden perfekt igen. Tack Krister! Igår var jag också på helkroppsmassage hos Robert som släppte upp alla eventuella spänningar så nu är kroppen race-redo. Min cykel har också fått sin behandling, Jörgen på Team Sportia Mobilia har som vanligt hjälpt mig och vi har också packat ihop den i väskan, så den står där hemma nu redo för avfärd.

Ja, det var väl i princip det. Nu ska jag bara ladda ladda ladda och sen åker jag på torsdag. VM here comes the Flamingogoet - SnyggSnabbStarkSmart!
En "vanlig" bild
En till "vanlig" bild, fast nu har håret kapats, typ ett halvt kg
Morgonsim i VH, snart är det slut på dessa vackra morgnar
Tempocykling
Minnen ifrån förra årets IM-tävling i Köpenhamn
Cykeln är packad i min förhoppningsvis grymma väska
Bytte hav mot bassäng, inga svanar, inga vågor och inte heller några människor

4 kommentarer:

  1. Snygg, snabb, stark och smart - Perfekt! Följer dig på söndag - kör hårt och ha kul 👊🙏😃

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cissi! Det ska bli kul att få tävla igen!

      Radera
  2. Preppa bra, så ses vi där nere och kör hårt!! Men smart :)

    SvaraRadera