onsdag 2 december 2015

Dags att flytta vidare

Det har blivit dags att flytta den här bloggen. När jag startade bloggen för lite mer än 1 år sen så var det först i syftet om att blogga mot min resa till KMD Ironman Köpenhamn. Den resan är gjord och det har även hänt en hel del därefter.

Nu när jag tar satsningen ett steg längre så har det också blivit dags att ta bloggen ett steg längre och ni kommer framöver hitta mina inlägg på min nya hemsida juliamontgomery.se. Det är en vän och klubbkompis Daniel Herstedt (Just Digital) som hjälpt mig bygga hemsidan. Kika in på http://justdigital.se/ för att läsa mer. Daniel är otroligt duktig och jag är glad att kunna fått ta del av hans hjälp och expertis vid skapandet av hemsidan.

Det är mycket som händer för tillfället både med träning, privat och jobb och jag har fullt upp med att få alla delar att fungera, det tar både tid och kraft, men i slutändan blir det bra, eller jag hoppas ju att det blir bra. Tävlingsplanen för 2016 har mer eller mindre gjorts klar. Som det ser ut nu så börjar jag med Ironman Mallorca 70.3 och avslutar med Ironman Kalmar. Däremellan kommer det bli lite allt möjligt smått och gott. Ni får hålla er uppdaterade helt enkelt för att se hur min resa blir.

Träningen rullar i alla fall på, även om jag som sagt har mycket att tänka på för tillfället, det känns extra skönt att ha Andreas som hjälper mig för planera in när och vilka pass jag ska köra allt så att det passar allt annat runtomking.

Förra veckan körde jag en mängdvecka löp. Totalt sprang jag nästan 6 mil vilket är ganska mycket, men jag måste säga att jag klarade det riktigt bra. Jag avslutade söndagen med ett distanspass à 24 km och det kändes faktiskt i kroppen, det måste jag erkänna, jag är tydligen mänsklig. För att klara av all träning så kommer det bli än mer viktigt med återhämtning och förebyggande åtgärder. Jag går på regelbunden massage minst var 4.e vecka och besöker även min naprapat Krister Sellman var 4:e vecka så att jag har koll på att kroppen är i ett bra skick. Besökte Krister i måndags och statusen var god vilket jag såklart är väldigt glad för. Den här veckan blir också en hel del löpning, för att sedan gå in i några lugnare dagar.

Hade jag fått önska så hade jag åka iväg till något varmare ställe nu. Jag kan träna i ganska så miserabla förhållanden och att cykla inne på trainer klarar jag det med. Men det är ju inte vad jag önskar. Det har blåst något fruktansvärt i Malmö den senaste tiden (tydligen var det någon Gorm-storm här för ett par dagar sen :) ) och det gör träningen ännu lite tyngre. Det är inte så att träningen blir särskilt lidande, men mitt humör blir. För några veckor sen var mamma och hälsade på och då hade jag 3,5 timmars cykel på schemat. Det var första långa cyklingen på evigheter så jag ville verkligen genomföra det passet. Det blåste riktigt mycket och det tog på mina krafter och framförallt mitt humör. Jag var riktigt arg när jag kom hem (förlåt mamma), just för att det var så blåsigt. Sen vet jag ju att jag inte kan påverka vädret genom att vara arg, men dåligt väder under längre perioder påverkar mitt humör, så är det bara. Därför vill jag åka till något varmt ställe nu och träna, men det kräver både tid och pengar vilket det finns begränsat av, men önska sig bort går ju alltid att göra eller hur?
Bilselfie (nej jag fotar inte mig själv under tiden jag kör)
Cykelselfie en fredagskväll efter jobb
Numera är det nästan bara cykling inomhus
Söndagslöpning
Sjukt onödig fakta, men min bror retar mig för att
jag åt väldigt mkt morötter under tiden jag pluggade.
Han hade tydligen rätt, FB påminde mig för några
dagar sen att jag åt mycket morötter
Julpyntat på kontoret :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar