lördag 12 juli 2014

När det bara stämmer

Idag fick jag uppleva cykellycka igen. Cyklingen har varit ganska tung de senaste veckorna, men idag fick jag till ett bra pass, allt stämde (eller nästan allt).

Det var enligt mig, helt optimala väderförutsättningar, mulet, några regnstänk och ganska bra vindar. Turen gick till Trelleborg och tillbaka. När jag kom ut ur Malmö och kunde börja trycka på lite kände jag att benen svarade riktigt bra. Jag vågade trycka på och benen svarade inte med att stumna tidigt (vilket de vanligtvis vill göra) utan de jobbade med mig. Det var inte heller särskilt mycket trafik på vägarna så jag kunde trycka på ordentligt.

När jag vände i Trelleborg så hade jag först en fin medvind, då var det verkligen cykellycka. Känslan av att flyga fram i nästan 40 km/h längs med havet är underbar. Lyckan blev ännu större när jag senare kom till Gessie och hade en fin väg mot Klagshamn och jag dundrade fram i över 40 km/h (visst liiiite medvind och nedför hade jag), men jag kände att jag kunde kontrollera mig, cykeln och fokuset. Åhhhh säger jag bara.

Under de första 1h45 min hade jag en ny sportdryck som jag tvingade i mig, det var en hemmagjord variant med honung, saft och salt. Den smakade lite för mkt honung enligt min smak, men den var kanon energimässigt sätt, alla kolhydrater bara stack ut i musklerna :-) När den drycken var slut hade jag ju en bit kvar hem (1h), den energin som jag hade kvar att äta, gav mig inte tillräckligt så jag kroknade en del, men jag kom ändå hem med ett bra snitt och hög av cykellycka.

Efter cyklingen väntade en offbike-jogg, det kändes segt, kroppen var tom, men en skön avslutning på ett otroligt bra pass! Passet hamnar på top 5 i år utan tvekan!

Ikväll ska jag på dejt. Det är en dejt tillsammans med Karamellkungen. På menyn står det lakrits, skumgodis och choklad, japp, kolhydrater och fett blir det för mig ikväll. Måste ju ladda inför morgondagens 2-timmarslöp :-)

Trevlig kväll och alla ni som sprang SM-milen idag, stort grattis! Jag hade sååå gärna sprungit, men kroppen är inte i den formen och jag måste fokusera på IM nu!
Cykelselfie, fokuserad Julia

Väl hemma var det högläge för benen som gällde, de hade ju ändå fått kämpa i 9 mil:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar