onsdag 30 juli 2014

Semester

Äntligen får jag skriva det där ordet som jag så länge velat göra. Nu har jag äntligen gått på semester! Igår var min sista dag på jobbet, i dubbel bemärkelse. Sista dagen innan semester, men även sista dagen på just det jobbet. Efter semestern byter jag nämligen jobb. Inget mer pendlande till Eslöv och ingen mer järnväg för min del. Så det var lite blandade känslor när jag körde hem igår ifrån jobbet. Nu går jag hursomhelst vidare och de kommande fyra veckorna ska jag  förbereda mig inför IM, fixa i huset och vila. Jag började redan imorse med att inte ställa klockan och sov till klockan 08.00, det var skönt. Senare idag så är det cykling-löpning på schemat, jag ska bara vänta ut regnet!

Igår var vi och simmade i Västra hamnen på morgonen. Simma i Västra hamnen ska man göra när det blåser ostliga vindar, då är det nämligen spegelblankt vatten. När det blåser nordliga vindar (som det gjorde igår) är det inte lika roligt. Jag och vågorna är inte kompisar alls. Problemet med mig är att jag blir förbannad på vågorna vilket inte gör simningen lättare, det blir ju snarare tvärtom, jag studsar ännu mer och det går ännu trögare, det är precis som golf - det hjälper inte att bli förbannad när man ska slå för då går bollen helt fel! Jaja, 3 varv tog jag mig runt sen var det klart med guppandet. Katarina (Drakmamman/coach) hade med sig sin Gopro-kamera så efteråt fotade vi lite. Det blir så coola bilder under vattnet, en sån kamera skulle jag vilja ha, kanske 30-års present?!?

Swimfie på en helt annan nivå
Står och återhämtar mig lite efter mitt guppsim
Hej blåsfisk
Nej, nu ska jag ta och styra upp dagen lite grann. Shit vad ska jag göra med all min tid?!?!? Hehehehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar