fredag 26 december 2014

Jul 2014


God fortsättning kära läsare
God Jul eller god fortsättning på er! Julledigheten har ju precis börjat, skönt tycker jag. Det finns gott om tid till att vila upp sig, men det innebär inte att jag vilar ifrån träningen :-)

Vad har jag hittat på än så länge då? I tisdags morse så simmade jag med Simon och Daniel, det var riktigt roligt. Visst det kändes lite knasigt att gå upp och simma tidigt en tisdagsmorgon när man är ledig, men när man vet att fler gör det då blir det så mycket enklare och roligare. På eftermiddagen så körde jag ett avkortat distanspass löpning. Min vänster fot/hälsena har inte återhämtat sig ännu efter fredagens dansande i högklackat, men det är bättre. Tack och lov!

På julafton brukar jag alltid springa. Har gjort det i ca 15 år och planen var att göra det även iår, men så bestämde jag mig för att hänga på en cykelutmaning - cykla 50 mil mellan jul och nyår och första rundan blev på julafton. Vädret var fruktansvärt, konstant regn i 3 timmar, fast det blåste inte och var ganska behaglig temperatur, men att inte bli blöt av regnet är svårt, särskilt under tre timmar. 08:00 begav sig jag, Simon och Anders iväg. Det var fortfarande mörkt ute och vi var ganska ensamma på vägarna. Jag förstår att många tycker det är helt idiotiskt att ge sig ut och cykla med såna förhållanden, men jag gillar utmaningar. När vi hade tre mil kvar så fick Anders punktering så det var bara till att stanna och fixa den. Efter det stoppet blev jag ganska kall, men trampade tack och lov upp värmen igen. 

Direkt när jag kom hem så tvättade jag av cykeln och tog en lång varm dusch och var ganska snart tillbaka i "normalt" tillstånd igen. Trots vädret så var det en bra cykeltur och en härlig start på julafton.

På juldagen var planen att cykla igen, men när jag vaknade och kollade vädret så bestämde jag mig för att avstå. Snön låg på marken och under dagen skulle det kylna på mer och mer. Visst att jag gillar utmaningar, men jag sätter alltid säkerheten först. Därmed fick det bli ett pass på trainern istället senare på eftermiddagen med en lugn jogg efter. Att klara av utmaningen att cykla 50 mil mellan jul och nyår blir som ni säkert förstår ganska svårt nu med tanke på vädret, men så är det :-)

Idag blir det vila, ska stångas med alla människor på mellandagsrean. Ha en fortsatt härlig jul!

En blöt julaftonstur med inslag av punktering
Punkapaus
Kylan har anlänt till Malmö, fick därför springa med dubbar
Juldagen 2014, snö och minusgrader

1 kommentar:

  1. Härligt med cykling på julafton, hoppas vädret blir bättre så du kan fixa din 50-milautmaning!

    /Carl-Emil

    SvaraRadera