söndag 21 december 2014

Veckans triatlet och jullov

Så var det äntligen dags för lite ledighet, två veckor i mitt fall. Det ska bli skönt att få vila upp sig ordentligt. Exakt hur träningen kommer se ut vet jag inte än, tar det lite som det kommer. En sak som jag vet iaf är att jag ska äta mycket tomtegröt, kanske borde försöka ge mig på att koka egen och skippa den köpta varianten?


Jag startade min julledighet idag med ett trainerpass med efterföljande bricklöp. En timmes cykling med inslag av 3x10 min runt tröskelpuls och löpet gick i behaglig distansfart. Cyklingen kändes okej, men löpningen gick tungt. Mina ben hängde inte riktigt med, de var otroligt stela. De var stela för att i fredags kväll hade vi julfest med jobbet och kvällen till ära hade jag högklackat. Jag går inte i högklackat alltför ofta, det sliter på mina ben :-), men i fredags gjorde jag det och det fick jag sota för, hehehe. Så det är inget allvarligt som har hänt med benen iaf. Förhoppningsvis mjukar kvällens simpass upp dem lite.

I torsdags publicerades en artikel om mig och min träning på runnersworld.se. De har en triathlon-sektion där de varje vecka presenterar Veckans Triatlet och den här veckan fick jag äran att vara med. Känns väldigt märkligt att läsa om sig själv så där, men roligt. Om ni missat att läsa den så finns den tillgänglig här: Veckans Triatlet

Lite tillbakablick ifrån IM Köpenhamn, massa bra minnen :-)
I övrigt så händer det inte jättemycket nytt. Har lite saker som jag snart kommer berätta här om på bloggen, men jag får hålla lite till på det, får ta det som en försenad julklapp kanske.

Snart dags för tomtebesök. Bild lånat ifrån Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar