onsdag 22 oktober 2014

Höstväder

Nu känns det som att vi har fått tillräckligt med regn. Har det gjort något annat än att regna de senaste veckorna? Förra veckan blev regnet tyvärr en faktor som gjorde att jag valde att förlägga en del av min träning inomhus istället för utomhus, eller iaf när det kommer till cyklingen. Utomhuscyklingen ersattes av ett par spinningpass istället, men det gör inte så mycket. För tillfället så är det bättre med frekvens, hellre ett kortare pass än inget pass (om det är det som är valet).

De pass jag körde ute blev dock ganska bra sådana. I lördags intog jag, Simon och Daniel 10 km:ers slingan i bokskogen, jag gillar verkligen att springa i terräng (som jag typ skrivit ett helt inlägg om nyligen :-) ), det är dock tråkigt att behöva ta bilen för att få hyfsad sådan. I lördags blev det iaf av och det blev ett bra pass, backar är ju underbart och inget regn överhuvudtaget :-)

I söndags hade jag bestämt mig för att oavsett väder så skulle jag cykla utomhus. När jag tittade på prognosen så sa den att det skulle börja regna vid lunch, perfekt tänkte jag då hinner jag ju köra mitt distanspass innan. Det blev dock inte riktigt så. Distanspasset ersattes av ett kortare tröskelpass med bricklöp då det passade bättre baserat på vädret. Det regnade nämligen hela tiden. När jag gav mig iväg på cykeln så duggade det bara lite, men efter några minuter så hade duggregnet övergått i mer ihållande regn och detta höll i hela träningspasset. Envis som jag är valde jag ändå att köra mitt brickpass (en mer normal människa hade kanske tänkt att nästan 2 timmars cykling i regn hade räckt, men inte jag). Efter att bytt om till torra kläder (onödigt egentligen, men skönare att springa i löpartights än cykelbyxor) så körde jag ett kort brickpass på 20 minuter.

Jag var dyblöt när jag kom hem, men det var ju bara vatten :-). Trots alla dessa regndroppar så blev det ett bra pass, kroppen var pigg och humöret var på topp. Alla såna här pass tar jag med mig i mitt bagage och plockar fram sen på tävlingarna, de bygger ju ett bra pannben :-)

Jaja, nu hoppas jag att vi har fått månadens ranson av regn. I helgen får det gärna hålla sig borta för då är det långcykling som gäller. Så regn HÅLL DIG BORTA :-)

Vatten är dock välkommet när jag befinner mig i simhallen, jag fortsätter köra mina morgonsimpass, jag älskar dem. Visst, det är inte alltid jätteroligt att kliva upp 04:45 när klockan ringer (de dagar jag simmar då), men väl på plats känns det bra. Det finns ju fler tokar som jag, det är oftast full aktivitet alla de morgnar jag simmar, härligt att se!

Med det sagt är det dags att stänga av datorn och gå och lägga sig. Imorgon är det simning, 06:00 hoppar jag i plurret. Ses vi där kanske?

Trots den tidiga timmen  är det många som simmar, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar