måndag 3 november 2014

Årets nykomling

Året närmar sig sitt slut och som en trevlig avslutning på säsongen så ordnade klubben i lördags en gala med prisutdelning för medlemmarna. Jag hade blivit nominerad till tre kategorier - årets nykomling, årets prestation och årets kvinnliga triatlet. Jag kammade hem priset som årets nykomling, fantastiskt roligt. Förutom detta pris fick jag även pris som årets klubbmästare i långdistans, jag var nämligen snabbaste kvinnan i klubben när jag körde SM/för VM i Motala. Detta året har verkligen varit ett bra år och det är extra roligt när man får lite belöning för sina insatser. Tack HTT för priserna och för en trevlig galakväll.

I övrigt har veckan rullat på som vanligt. Det skulle varit testvecka, men det flyttades fram en vecka så den gångna veckan blev något av en bonusvecka. I torsdags körde jag ett 10 km:ers pass med Malmö Gerillalöpare. Det kändes mycket bra förutom att springa en mil på asfalt var någonting som mina vader inte blev lyckliga av, de blev lite stela. 

I lördags innan galan körde jag ett fyspass med HTT och sen en 13 km terränglöpning, det gick riktigt bra. Träningsvärken blev ett faktum senare på eftermiddagen, men det kändes ändå bra. På kvällen var det som sagt gala för hela slanten, sen igår morse så var det distanscykling igen. Vi var ett gäng som begav oss iväg tidigt på morgonen och körde en tur runt Häckeberga. Det var en väldigt fin runda, lite lite sol och lite blött underlag, men i övrigt kanonfin, Daniel cyklade till och med i kortbyxor, det är inte normalt när det är 2:a november, men så var det ju ca 15 grader också. Precis som förra söndagen så stannade vi till i Vismarslöv och tog en kopp kaffe och en smörkaka, börjar bli en bra tradition det här.

På kvällen var det HTT-simning igen och det var dags för 400-meters test. Förra gången jag simmade test med klubben simmade jag på 7:23, men har efter det klarat 6:48 så målet var ju såklart att slå det. 6:31 blev min nya test-tid och det som känns så härligt är att det finns mycket kvar att ge, det är bara att fortsätta simträna.

Så det var en snabb återblick av den gångna veckans träning och lite till. Ny vecka och NU är det testvecka, så dags att börja förbereda sig för blodsmak och mjölksyra :o

Post runfie efter 10 k Gerillalöp
Fin nominering och fin motivering
Nöjd efter två bra träningspass
Üve en av HTT-kvällens värdar
Höst, cykling, tummen upp!
Simon o Konrad gör loss med högtryckstvätten för att få bort den värsta smutsen efter söndagens cykeltur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar