fredag 22 maj 2015

Back in the pool

Jag lovade ju att jag nu SKA börja träna simning, cykling och löpning. No more excuses! Än så länge har det gått bra. Efter ett par veckors frånvaro ifrån simningen hoppade jag i poolen igen i tisdags. Hade en plan att köra teknik, men det blev 100-ingar istället, 3x(6x100). Första omgången körde jag med simfenor, jihej vad det gick undan. Kände mig som värsta snabba fisken, sträckta fina fötter och vrister och där låg jag och tryckte på, utan att tänka på konsekvenserna...

På tisdagskvällen var det dags för intervaller med långlöparna. Har inte varit med och sprungit på några veckor, men vill få lite fart i kroppen så i tisdags deltog jag. Det var först löpskolning och sen 2000-ingar på programmet. Som vanligt så körde jag hårdare än tänkt, men det kändes bra, förutom att jag var riktigt trött i vaderna efteråt.

Så kom onsdagen. Under dagen kände jag liksom hur träningsvärken ökade i baksida lår och var riktigt stel i höger hälsena. På kvällen körde jag ett distanspass löp och höger hälsena bråkade faktiskt med mig ganska mycket. Varför gör den det, tänkte jag då? Jag har inte slarvat med mina excentriska tåhävningar, tycker att löptekniken känns bra. SÅ kom jag på det. Jag hade ju gjort en klassisk Julia! Jag sa ju att jag simmade med fenor på tisdagspasset. Jo tack, det gav ju träningsvärk i vrister och fotled. Har man inte gjort någonting på väldigt länge och sen börjar med det igen, ja då brukar man ju oftast få lite träningsvärk. Den klassiska Julia är ju att jag börjar med det igen, men gör det kanske liiiiite för mycket, måttligt finns inte i mitt ordförråd. Jag simmade nog nästan 1000 meter med de där fenorna, inte konstigt att jag var spänd sen. Jaja, läxa igen på mig :-). Men baksida ben då? Varför hade jag brutal träningsvärk där? Visst att jag sprang intervaller på tisdagen, men det brukar inte ge sån värk. Just det, vi körde ju löpskolning där utfallssteg ingick. 2xkanske 20 st utfallssteg orsakade mycket träningsvärk. Klenis-Julia :-) Så nu hade jag svaret på varför benen bråkade med mig under löpningen. Tur att jag är så duktig på att analysera!

Cyklingen då? Jo, den flyter också på. Fick till ett fint pass i torsdags kväll. 3 timmars cykling i härlig kvällssol. Tyvärr kom jag som vanligt iväg liiiiiite för sent. Jag skulle nämligen köra brick, men när klockan var kvart i nio och jag kom hem, då var motivationen till att springa helt borta så det blev ingen löpning. 

I morse var det dags för simning igen. Och vilket pass det blev. Jag var trött och omotiverad när jag kom dit, men så kom både Danielx2 och Simon och genast blev det mycket roligare att simma. Eller ja, jo, lite simmade vi, men det blir en väldans massa snack mellan längderna, men det är liksom halva grejen med morgonsimningen, snacket emellan gör simningen så mycket roligare. Trots en massa snack fick jag ändå till 4x500 meter där det både jagades förtter och jag jagade fötter. Och ja, jag simmade med fenor igen på några av seten, men nu har ju fötterna vant sig :-). En massage hos Robert efter simningen gjorde susen för kroppen så nu är jag redo för helgens utmaningar.

Nej, nu är det slutbabblat ifrån min sida. Helgen är här och det ska cyklas, springas och sen är det våtdräktsprovning på Aqvakul på söndag em mellan 16-18. Är ni sugna på att komma? Anmäl er till mobilia@teamsportia.se eller via deras FB-sida: Team Sportia Mobilia

Det HÄR brevet värmde mitt hjärta när det kom i veckan
Skåne kan vara ganska vackert
Älskade föräldrar som skickar blommogram till sin dotter







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar