måndag 18 maj 2015

Tugga vind

Så var man hemma i Sverige igen. Det är ganska otroligt hur snabbt man kommer in i normala rutiner igen. Har varit hemma i Sverige i enbart fyra dagar, men det känns längre. I fredags var jag ledig i och med helgdag på torsdagen och det passade väldigt bra. Skönt att inte behöva gå upp tidigt för att hinna till jobbet. Efter lite kvalitetstid med tjejerna så begav jag mig iväg på ett cykelpass. Förra gången jag kom hem ifrån Mallorca så var benen väldigt slitna, vilket satt i nästan en hel vecka, men benen har faktiskt känts hyfsat okej nu och cykelpasset gick bra. Det var till och med sol, men det blåste ju såklart. Även lördagens cykelpass gick bra, dock ingen sol, jag fick ta fram långärmat, armvärmare och benvärmare, känns sådär kul i mitten på maj. I går fick jag till ett bra långpass också. Efter två km så kändes det som att rundan skulle bli riktigt tung, kroppen kändes faktiskt lite trött, men benen behövde lite uppvärmning för sen gick det undan. Vi behöver absolut inte nämna det faktum att jag hade medvind när det kändes så där lätt och att det i motvinden kändes som att springa in i en vägg, vi nämner inte det nu. Vi nämner inte heller att jag somnade framför Girot senare på eftermiddagen och skippade kvällssimningen för att jag var trött. Så eftersom vi inte nämner de där sakerna så förstår ni att jag var jättepigg i kroppen under och efter mitt löppass. Eller? Nej, kroppen är med all rätt lite trött efter Mallorca, men det är därför jag har vilodagar som idag.

Nu är i alla fall alla planerade träningsresor avklarade och det är hårt jobb i några veckor som gäller "It's time to Harden the F**k Up" (ursäkta språket). Planen fram till Motala är klar så det är bara att följa orders och köra. Den här veckan ska jag "lära mig simma igen" också. Simningen har hamnat lite i skymundan de senaste veckorna, men nu ska jag ta tag i den igen. Så nu är planen att simma, cykla och springa. Eller just det, det har det visst varit hela tiden. Men nu SKA jag träna på att simma, cykla och springa, inga undanflykter, fokus och skoj på vägen. Så där har ni min plan :-) Och just det, äta och sova lite däremellan också.

Med det sagt ska jag gå och äta lite äkta småländsk ostkaka (Vrigstad ostkaka, näst bästa efter mormors) och planera ett simpass till imorgon bitti. Ha en ljuvlig kväll!
Up in the air, leaving paradise
Kvällssol
30 grader och sol har nu bytts till Skånevind och 10 grader



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar