lördag 16 augusti 2014

8 dagar kvar

Nu är det inte lång tid kvar, närmare bestämt 8 dagar. Jag har inte själv fattat att det snart är mindre än en vecka kvar. Just precis just nu i skrivande stund så går starten i Kalmar, jag sitter laddad framför datorn och ska hålla mig uppdaterad under större delen av dagen, det ska bli så spännande att följa alla jag känner.

Så hur har den sista tiden sett ut nu då?

Den här veckan har jag haft en toppningsvecka vilket har inneburit betydligt lägre volym på träningen, men ändå ganska hård intensitet. Nu sätter vi formen till IM :-) I och med att jag både vilar mycket och har semester så känner jag rastlösheten komma, men det är nyttigt för mig. Jag har passat på att göra alla de där sakerna som man annars inte gör (fast jag har en massa till jag "borde göra") såsom käka hamburgerlunch med bästa vänner i solen en fredag, åka hem till bästa vän för mysmiddag en onsdag, hämta bullleverans hos bästa coach en tisdag, laga lyxig pastamiddag en måndag, hjälpa till på prova-på-triathlon en torsdag. Ja ni ser, det är späckat schema. 
Bullbud ifrån bästa coach
En mycket delikat middag sådär mitt i veckan
Har ju haft träningspass, i onsdags krigade jag mot vindarna på ett kortare cykel-löppass. Nu är det viktigt att komma ihåg alla de där tuffa passen i blåst, för de har ju förhoppningsvis gjort mig starkare till Köpenhamn! I går vann dock vindarna över mig. Jag bestämde mig för att sticka till Västra hamnen och planen var ett längre simpass (60 min +) vilket skulle vara det sista långa simpasset innan IM. När jag kom fram så slog vågorna mot bryggan och jag insåg direkt att det skulle bli tufft. Men envisa Julia hoppade ändå i och gav det en chans. Efter ett varvs kämpande och ett flertal kallsupar senare gav jag upp, det var inget roligt och jag simmade inte ens. 

På eftermiddagen fick jag däremot till ett riktigt bra löppass. En timmes distans inkl 20 min tuffare tempo avverkade jag tillsammans med Simon. Allting kändes bra, steget flöt på bra, benen jobbade bra, det enda som var tufft var andningen under de tuffa 20 min, men där gjorde Simon ett bra jobb och höll uppe tempot så att jag inte sackade efter för mycket.  Det passet behövde jag i bagaget inför nästa söndag.

Idag ska jag ev. försöka köra den där simningen som jag skulle gjort igår, men isf byter jag nog simplats, antingen kör jag bassäng, eller Ribban. Sen ska jag hämta ut min nyservade cykel och kanske kör jag mitt sista brickpass idag, eller så blir det imorgon. Däremellan håller jag mig ständigt uppdaterad kring Kalmar. 
Stökiga vågor en fredagsmorgon i Västra hamnen :-(
En fin snittid på ett mycket bra löppass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar