torsdag 21 augusti 2014

NU är det nära

Inte många dagar kvar nu, på söndag smäller det. Då kommer den tävling som jag under ett år gått och väntat på nämligen KMD Ironman Copenhagen. Det är med blandade känslor jag inväntar söndagen. Självklart ska det bli oerhört roligt att få delta i ett så stort och förhoppningsvis häftigt evenemang, men sen kommer de där orosmomenten som väder och hur ska kroppen reagera? Jag har förberett mig precis så bra som jag kan. Jag har tränat och tävlat i extrema förhållanden både väldigt varmt, men även i typ storm, ösregn och kyligt. Jag har tränat på att förse mig med energi och vätska kontinuerligt under mina träningspass, jag har testat att kolhydratsladda inte bara en utan två ggr och det har funkat bra båda gångerna. Så jag vill nog påstå att jag har gjort en bra förberedelse, men som sagt allt kan hända och det måste jag kunna acceptera på söndag.

Fram till söndag är det nu packning och laddning som gäller. Kolhydraterna lagras in i kroppen och dimma är ett ord jag kommer känna mig bekant med ;-).Veckans som har gått har varit väldigt lugn. Jag har klättrat på väggarna stundtals, men det börjar bli bättre nu (bakade bröd, putsade cykeln och tog fram ett 1000-bitarspussel, det hjälpte :-) ). I går var jag och fick en ordentlig helkroppsmassage så att kroppen är redo inför söndag. Allting släppte återigen fantastiskt vilket känns lovande inför tävlingen.
Jag har bakat bröd TVÅ ggr den här veckan
Rengjort kedjan och lite andra delar på Tri-hojen har jag oxå hunnit med
En omgång bulltårta slängde jag ihop en eftermiddag
Imorse var jag och fikade med min underbara coach Katarina. Det var skönt att få prata igenom tävlingen och ventilera tankar och moment jag är orolig över. Katarina lugnar alltid ner mig :-) Igår kväll kom mina bröder med familj till Malmö så efter frukosten med Katarina åkte jag, Franz och Alfred till Segevångsbadet och körde några längder. Inget tufft pass, mest genomsim. Vi körde även ett kortare cykelpass efter lunch, inget tufft pass utan lugn cykling med några 90-sekundersintervaller.

Imorgon kommer mamma och pappa till Malmö så på kvällen blir det stor familjemiddag. Sen på lördag åker jag och bröderna över till Köpenhamn och installerar oss. Fram till dess ska jag ha förberett och packat allting både kläder och energi. Jag känner mig förhållandevis lugn än så länge, jag kommer leva i en liten bubbla här nu ett par dagar. Prognosen för söndag är mulet och sydvästlig vind med risk för regn. Jag har varit ganska nojjig under några dagar just för att prognosen har sett ganska dyster ut, men nu har jag lugnat ned mig lite grann. Jag har ju som sagt kämpat mot den där vinden otaliga ggr det senaste halvåret så nog fan (ursäkta språket) ska jag klara av att hantera den även på söndag.

Nu blir det inga fler inlägg innan söndag. Nu går jag in i min IM-bubbla och fokuserar på mat, vila och förberedelser. Jag kommer även lyssna på Josh Wink - A Higher state of Consciousness, ett oändligt antal ggr :-)

Wish me luck!

Franz, Alfred och ja efter några längder på Segevång
Å så lite muskler också


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar