tisdag 23 september 2014

Back to normal

I sex dagar gick jag med en träningsvärk som var något av det värsta jag upplevt (iaf kändes det så under tiden). Det var inte förräns i söndags kväll som jag kände att det äntligen började släppa. Så nu kan jag äntligen återgå till det normala och successivt börja träna igen. Jag lovar Katarina att jag ska köra måttligt nu :-)

Så vad har hänt den senaste veckan förutom att jag haft en smärta utöver det vanliga? Jo, jag har köpt en ny cykel. Va?, tänker ni kanske nu då. Jag köpte ju en ny i somras! Ja, det gjorde jag, men nu har jag köpt en ny racer. Min gamla racer som jag hade förhoppningen om skulle överleva Köpenhamn höll ju inte riktigt måttet då den sakta började falla sönder i Motala. Därefter har jag knappt använt den, men så körde jag och Simon ett cykelpass för en vecka sen och då hände exakt samma sak som i Motala, kedjan strulade till sig och det gick inte växla mellan stora och lilla klingan. Detta var liksom lite av droppen för mig och en ny cykel var ett faktum.

Så vad gjorde jag. Redan innan cykelturen hade jag kollat in en ny cykel. Jag hade varit på Team Sportia och där på väggen hängde en skönhet som skrek mitt namn, det var kärlek vid första ögonkastet. Jag var lite orolig att den skulle vara för stor (det är en herrcykel), men den kändes och såg bra ut. Så i fredags efter jobbet så slog jag till.

Vad är det för cykel jag köpt? Precis som med min tri-hoj ville jag nu satsa på en bra cykel och med ett erbjudande som jag inte kunde motså så blev det till slut en Trek Domane 5.9, Shimano Ultegra Di2 (elektroniska växlar), kolfiberram och lite annat smått och gott.
Här är min nya skönhet
Första provturen blev i lördags. Jag och Nicklas körde en liten runda på 7 mil runt om Skabersjö. Cykeln kändes mkt bra, min kropp var inte lika alert, men det är precis som det ska vara :-)

I söndags fick jag till första längre löppasset. Till en början så var jag fortfarande duktigt stel i vänster lår, men efter uppvärmning så kändes det mkt bätre. 10 km i fantastiskt väder fick jag till. Träningsvärk i vader och även lite i höftböjare fick jag, men det var ganska väntat.
Hösten är på ingång
Som ni märker så börjar mina veckor nu återigen fyllas med träning. From v 40 så har jag ett nytt träningsschema, men de första veckorna är bara ett ramverk där det finns utrymme för diverse konstigheter. Ett pass som jag är sugen på att köra är 10 000 meter simning s k 100x100 swim. Jag och Daniel körde ett kortat sådant pass imorse iform av 3x10x100. Det var kul, men jobbigt. Får nog fundera vidare på ett  ev 100x100 pass tror jag. Någon som är sugen?


2 kommentarer:

  1. 100 x 100 är ett klassisk nyårsaftons-morgon simpass :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, jag vet, men det rycker i armarna redan nu :-)

      Radera