lördag 13 september 2014

Smider planer

Nu har det snart gått tre veckor sedan tävlingen i Köpenhamn. Jag tänker fortfarande tillbaka på dagen med ett litet leende på läpparna, men nu börjar jag smått blicka framåt. Nu får jag ju blicka framåt :-)

När jag anmälde mig till Köpenhamn förra året visste jag inte vad en satsning mot Ironman skulle medföra. Jag trodde inte att jag skulle fastna så för triathlon så mycket som jag gjort. Jag känner att jag har hittat en tränings- och tävlingsform som verkligen passar mig. Nu när jag som sagt får börja tänka på vad som komma skall så har jag börjat planera inför 2015. Som ni vet sen tidigare så går ju VM i långdistanstriathlon i Motala och jag kvalificerade  mig dit. VM kommer bli det stora målet 2015. Därtill kommer en del andra tävlingar (både triathlon och löp), jag meddelar efter hand :-)

Hur har då den här viloperioden varit? Till en början så kändes det tufft. Efter att musklerna blivit mindre stela (tog ett par dgr) så kände jag ganska tidigt att jag ville komma igång igen. Såg andra som började träna så smått efter deras Ironmantävling och det kliade även i mig. Jag har dock hållit mig undan och det har gått kanon. Visst, jag har simmat och simpassen har nog varit tuffare än tänkt, men jag har därutöver inte gjort mkt annat utan jag har fokuserat på att vila och att bara vara.

Nu framöver börjar jag successivt träna igen. Nu ska kroppen byggas upp och bli stark inför kommande säsong. Idag hade jag mitt första "riktiga" träningspass. Jag har lånat en MTB och följde med Katarina plus några till ut i skogen vid Bökeberg och körde en tur. Jag har inte cyklat MTB på typ 10 år så det var ganska ovant. Tyvärr strulade cykeln en hel del, men utöver det så var det riktigt roligt. Jag fick verkligen jobba, både med styrkan och med pulsen. Gjorde bara en vurpa vilket jag tkr är godkänt. Nästa lördag är det dags igen, ska bara fixa iordning cykeln tills dess.

Imorgon blir det faktiskt cykling igen, en lugn tur med Simon, racer antagligen (om jag nu kan cykla på min :o) ). Det känns som en bra start.

Trevlig helg på er!

Köpte mig ett par fenor i veckan, ganska vackra :-)
En relativt tom bassäng på morgonsimningen, det gillas
Första träningspasset sen IM, 6 mil MTB blev det (inte enbart i skog)
Tvätt av cykel krävs efter slirande i skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar