tisdag 30 september 2014

En full flamingo ska nyktra till

Att jag nu börjat ett nytt träningsschema har jag ju redan berättat, detta är någonting som jag sett fram emot. Nu ska jag byggas starkare.

I fredags hade jag en genomgång tillsammans med Katarina kring ett styrkeprogram med pilatesboll som jag ska köra. Övningarna verkade ganska enkla, men det var de ju såklart inte. Programmet tog verkligen fram mina svaga höfter och framförallt min dåliga balans. Hur dålig balans har jag? Som en full flamingo skulle man kunna säga. Jag kan inte stå på ett ben och blunda... Så nu är det dags för flamingon att nyktra till.
Den nyktra flamingon (bild lånat ifrån Google)
Mitt nya träningsupplägg börjar med en testvecka nu i alla fall. Planen är att få till cykel-, löp-, och simtest var 4:e vecka. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska lägga upp mina simtest, antingen ska jag fortsätta med 400 meterstest som jag gjorde förra året/säsongen eller så blir det 1000 meter. Det blir nog ett 1000-meterstest den här veckan iaf.

Igår körde jag hursomhelst cykeltest. Det gäller att passa på nu medans det fortfarande går att cykla ute. Eller cykla ute går det ju göra länge till, men problemet är ju att det börjar mörkna ganska tidigt nu. Jag hann iaf ge mig iväg ut igår utan att behöva cykla i mörker. Testet gick okej. Jag har bara kört det en gång tidigare och jag var snabbare än den gången med något högre arbetspuls. Så nu har jag mitt utgångsläge :-) 

På lördag blir det löptest iform av Malmö höstmil, 10 km i förhoppningsvis härligt höstväder. Har inte satt något mål alls faktiskt. Nu är jag ju inte i en toppningsfas längre utan betydligt svagare så därför ska jag försöka att inte sätta för höga krav på mig själv (även fast sub 40 hade varit roligt att ta iår, men har ju inte riktigt tränat för det:-) ). Vi får se hur det går helt enkelt.

3 kommentarer:

  1. Bollen kommer stärka din core och därmed dina löptider tror jag, bra hittat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det, problemet är att få in rutinen att träna styrkan, men det ska gå :-)

      Radera
  2. Bara spring 2-3 snabbare så hinner du med :)

    SvaraRadera