söndag 8 mars 2015

Att korsa Atlanten i en roddbåt

Igår lyssnade jag på en riktigt intressant föreläsning. Vi hade kickoff med klubben och en av punkterna på kickoffen var en föreläsning med Erik Grafström och Stefan Erlandsson. Nu kanske inte dessa två namn säger er någonting eller så har ni hört talats om vad dessa två killar åstadkom för ca ett år sen. De ställde upp i en tävling som gick ut på att ro över Atlanten, en total sträcka på ca 5000 km! Här snackar vi utmaning. Igår fick vi då som sagt lyssna på deras föreläsning om den här resan och det var verkligen en minnesvärd föreläsning, jag är otroligt imponerad av deras prestation. Den utmaningen som de genomförde är nog något av det häftigaste och tokigaste jag någonsin hört talas om. Om ni vill läsa mer gå och in och kika på Nordic Endurance. Här är också en intervju ifrån TV4 Nyhetsmorgon.

Efter föreläsningen körde vi ett spinningpass som Richard aka Rundtramp höll i. 2x15 min på tröskel och sen 30 min ren jävla SUFFER (ursäkta språket). Spinning med Richard har aldrig varit mesigt utan det är hårda pass. Igår var jag också så sjukt taggad och motiverad efter att lyssnat på Erik och Stefans fantastiska föreläsning så jag körde skiten ur mig själv! Härligt!

Träningen har fortsatt den här helgen. Idag fick jag äntligen köra årets första premiärtur med min tricykel ute. Det var strålande sol, men kraftig vind. Jag har nästan glömt hur jobbig vinden kan vara när man cyklar själv ute, men nu kommer jag ihåg igen. Den kan vara brutalt jobbig. Benen var fortfarande lite slitna efter spinningen igår, men det gick ändå över förväntan, avslutade med 45 min bricklöp där jag la in 4 km i halvmaratempo, det var jobbigt.

Ja, det var den här veckan. En bra träningsvecka med ca 12 timmars träning, ett par uteblivna/omgjorda pass har det blivit, men jag har i princip hållit mig till planen. Jag är så glad att kroppen är hel, nu var det längesen det strulade i musklerna, jag håller tummarna för att det fortsätter så här.

Trevlig söndag på er! Hoppas ni njutit av solen idag.
Inspirationsföreläsning till max
Årets första TT-tur ute, loverly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar