söndag 1 mars 2015

Nu är veckans mjölksyranivå uppnådd

Söndag igen, det är galet var tiden går fort. Idag är det redan 1 mars och tävlingssäsongen närmar sig med stormsteg. Om 1 månad sitter jag på ett plan till Mallorca för en veckas massiv träning tillsammans med Pernilla. Om ca två månader sitter jag på ett plan återigen till Mallorca för att köra min första tävling för i år nämligen Mallorca 70.3. Jag ser fram emot allt detta såklart, men samtidigt är det lite panik för jag vill liksom hinna träna ännu mer och bli ännu bättre innan tävlingarna kommer. Jag får helt enkelt hoppas att jag har gjort ett bra jobb hittills!

Den  här veckan har varit vilovecka/testvecka. Två tester har jag genomfört,. Äntligen (?!?!) lyckades jag köra ett löptest, över 4 månader sen förra gången. Löptestet genomförde jag i onsdagas kväll, sprang hem ifrån jobbet. Uppladdningen var inte den bästa, lång arbetsdag och sen försöka maxa på ett löptest à 20 min? Ja ni förstår ju att man inte är helt fräsch. Trots detta får jag ändå säga att jag är nöjd med testet, jag sprang fortare än för 4 månader sen!

I går var det dags för FTP igen. Cykeltesterna har jag kunnat köra kontinuerligt och nu känns det som att jag börjar få kläm på hur jag ska lägga upp dessa. Förra gången ökade jag ju bara med en ynka liten watt, igår lyckades jag öka med 3 watt så det går uppåt. Att öka med 5 % på ett år är bra och hittills har jag ökat med 1,6 % på två månader så jag ligger ju helt rätt (och till och med lite högre) på kurvan.

Två test avklarade med helt okej resultat. Nu går jag in i ny träningsperiod och nu kommer det bli mer och mer cykling ute, som jag längtat. Äntligen börjar dagarna innehålla mer ljus och det är både bra för humöret och träningen. Igår var ju en fantastiskt fin dag, solen sken och det kändes verkligen som vår. Idag är det mindre härligt väder, på något konstigt sätt så känns det som att det alltid är skitväder de dagar då jag ska springa långpass. Förra söndagen var det fint ända fram tills jag begav mig ut och sprang, då försvann solen och det kom även regn. Idag ska det i princip regna hela dagen, men det är bara att fram de varma kläderna, ladda den varma chokladen (dricks efteråt) och sen bara köra!

Nu till en annan rolig nyhet. Igår var det invigning av Malmös nya cykelhak, Musette. Det är två riktigt duktiga killar, Daniel och Christian som startat upp en ny cykelverkstaddärmanocksåkandrickariktigtgottkaffeochskönthäng-hak. Här får man garanterat den absolut bästa servicen och trevligt sällskap, detta kommer bli så bra, stort grattis till er!


Nöjd efter att överlevt 2 timmars löpning
Återhämtningsmål, mjölk, banan, protein och jordnötssmör!
Cykelselfie i ny vinkel :-)
Sol och vår i luften, kan man bli annat än glad!
Musette, en liten bit av det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar