torsdag 9 juli 2015

Den nya butiken är nu klar!

Team Sportia Mobilia har under våren genomgått en stor förändring. De var den första butiken inom Team Sportia-koncernen att profilera sig som en "Svensk Klassiker butik" och numera går de också under profilen "Triathlon-butik". Efter månader av renovering är butiken nu klar och här kan ni hitta allt ni kan tänkas behöva för att träna och tävla triathlon. Oavsett nivå finns det någonting för alla. Som ambassadör för butiken känns det oerhört roligt och spännande att få ta del av den här resan. Gå in i butiken vettja! Kanske är det någonting som behövs uppdatera inför nästa stora tävling nämligen Malmö Triathlon! 
Några cyklar i urval som finns i butiken. Bild lånat ifrån Team Sportia Mobilia
En våtdräkt är typ ett måste inom triathlon. Bild lånat ifrån Team Sportia Mobilia
Tävlingen på Mallis kördes i en Speed suit ifrån Fusion. Riktigt bra dräkt, finns
både med lång ärm och utan ärm i butiken.

Den 2 augusti smäller det, då är det fjärde upplagan av Malmö Triathlon. Jag har kört tävlingen alla åren och ska självklart köra även i år. Det är en rolig tävling både som tävlande och åskådare och man kan köra antingen sprint, olympisk eller stafett (sprint eller olympisk). Både cyklingen och löpningen har varvbana vilket gör den extra publikvänlig. Skulle man mot förmodan inte vilja tävla så kan man ställa upp som funktionär. Jag var funktionär förra året (då pågick tävlingen i 2 dagar och jag var funktionär ena dagen och tävlade andra dagen). Tveka inte, ta tillfället i akt att delta i tävlingen antingen som tävlande eller funktionär (kontakta Anders Ström på info@stroms.biz 0705-125294 för mer information angående funktionärsbiten) och HÄR anmäler ni er till tävlingen. Hoppas vi ses där! 

Förra året kammade jag hem förstaplatsen i Olympisk motion,
det var min första vinst inom triathlon, fantastisk känsla
Nu är det dags för mig att tänka på refrängen. Imorgon ringer klockan riktigt tidigt, jag ska trots att jag har semester ut och cykla klockan 06:00 med ett gäng. Galet kan tyckas, häftigt och kul tycker jag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar