fredag 31 juli 2015

Snygg, stark och snabb, it's time for Malmö Triathlon

För ett år sen satte jag rubriken "Snygg, stark och snabb, it's race week". Det var mitt mantra, inför Malmö Triathlon förra året. Förra året hade jag två mål. 1. vinna Malmö Triathlon och 2. genomföra Köpenhamn Ironman under 11 timmar. Jag klarade båda dessa målen. Rubriken Snygg, Stark och Snabb har blivit ett bra mantra inför mina tävlingar och som vissa av er vet så är det ju dags för Malmö triathlon på söndag, så rubriken fortsätter, dock med lite andra förutsättningar eller kanske snarare mål.

Om jag backar tillbaka några månader så hade jag två mål med den här säsongen. 1. placera mig topp 3 av svenskorna i min AG på VM i Motala och 2. förbättra mina tider avsevärt på årets Malmö Triathlon. 1:an är klar, men 2:an njae, den kommer ändras. Det hände nämligen en grej i maj månad som gjorde att årets mål har ändrats. Jag fick (eller fick och fick, jag kvalade) ju en plats till VM i Ironman 70.3 i Zell am See och tyvärr får därför min satsning mot Malmö Triathlon därmed ändras. Söndagens tävling kommer genomföras med första fokuset att ha roligt. Det är fjärde året i rad som tävlingen arrangeras och även fjärde året som jag deltar. Väderprogrnosen inför söndag ser mycket lovande ut, 4m/s och ca 18 grader. Så länge det är över 15 grader och inte blåser typ storm så är jag glad, det känns som att kallt och ganska blåsigt har varit det normala vädret för den här sommaren. Men på söndag ska det bli bra, det känner jag på mig.

Annars då? Träningen flyter på. Förra veckan var det fokus norska intervaller, den här veckan har det fortsatt med mycket tröskelpass. VM närmar sig ruskigt snabbt och varje pass blir otroligt viktigt. Imorgon har jag ett nytt spännande möte på gång, men som alltid så kan jag ju inte säga än vad det är. Har visst några saker på gång som jag ska avslöja här nu märker jag, men ni får helt enkelt ge er till tåls. Ni vet ju ordspråket "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" så ni får helt enkelt vänta. Shit kanske bygger upp väldigt höga förväntningar här nu, bäst jag håller tyst istället :)

Ja, vi kör på det. Slänger in lite filmer ifrån när jag var på gymet och tränade core. Fick en kommentar om att den fulla flamingon (dvs jag) nu har full kontroll. DET gillas!

Mulet och grått är det väder som den här sommaren förknippas med





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar