fredag 5 december 2014

December och dags att planera vidare

Tiden springer verkligen iväg, inte många dagar kvar på året nu. Antagligen kommer december bara rusa iväg. Några till träningspass ska klaras av. Det är återigen testvecka/vilovecka. Det blir dock inte något löptest för min del den här veckan. Jag har nämligen dragit på mig en överbelastning i höger baksida. Förra veckans träning blev lite väl bra.

Katarina slängde in mig på gymet i förra veckan för att börja köra några basövningar - knäböj, marklyft och chins. Träningsvärken var ett faktum. Jag körde sedan ett ganska så tufft cykelpass i lördags à 4 timmar i snålblåst. Sen i söndags så hade jag distanslöp på schemat och då sa kroppen ifrån i form av att höger baksida började smärta.

Det har blivit mycket bättre, men jag väljer att inte köra ett löptest då det är ganska slitsamt för kroppen. Kroppen är ju faktiskt det som gör det stora jobbet i träningen så det är viktigt att den håller och att den blir stark inför kommande säsong. Som jag sagt tidigare så kör jag regelbundet med massage och nu har jag även börjat gå till naprapat regelbundet för att hålla koll på kroppen. Väl investerade pengar enligt mig.

Så inget löptest, men sim- och cykeltest blir det iaf. Simtestet körde jag igår morse, det gick inget vidare. Eller missförstå mig rätt nu. Tiden jag fick är absolut inte dålig, men förra gången jag körde 1000 meter på tid, då gick det ca 20 s snabbare (vilket är 2s snabbare/100m). Jag känner att jag tyvärr har stagnerat lite i min simning. Min simning behöver tas till en högre nivå och jag känner inte att jag kommer dit med den träning som jag kör idag, så därför har jag nu bestämt mig för att från och med nästa säsong börja simma med RAN. De kör tränarledda träningar iaf tre dagar i veckan och jag tror att det kan göra en hel del för min simning. Med HTT får jag tyvärr bara en timmes tränarledd simning och som sagt så räcker det inte för mig och den nivå jag vill komma till, därför väljer jag att börja simma med RAN. Så nu har jag fått det sagt.

Imorgon kör jag cykeltest, inget jag ser fram emot, det är så brutalt j**la jobbigt, men det är bara att sluta tänka och bara köra. Sen på söndag är det dags för att BUS-springa från Malmö till Lund (som jag skrev om förra gången). Vi är nu uppe i 50 st personer som på ett eller annat sätt kommer förflytta oss från Malmö till Lund för att överräcka insamligen. Riktigt häftigt och det ska bli jättekul. Imorgon ska jag och Lotta köra lite julbak, det känns som en bra uppladdning inför söndagens äventyr. Trevlig helg på er alla!
Jag äger andra kläder än träningskläder :-)
För lång för min egen källare
Intervaller i källaren
Strides på Hästhagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar