onsdag 10 december 2014

Som en fisk i vattnet

I söndags kom den där övningen som jag så länge väntat på. Jag hade det på känn redan innan jag kom till simträningen. Har ju klarat mig bra hittills utan det, men inser att om jag ska fortsätta simma så finns det en poäng i att lära sig.

Vad är det jag pratar om? Jo, vi tränade vändningar. Det ser så enkelt ut när man ser andra göra det, men jag kan lova er att det är det inte. Jag skulle tippa att jag fick ca 50 kallsupar i söndags (okej det var kanske lite väl mycket, men 10 iaf) och jag har stora svårigheter med att vända runt rätt. Jag snurrar på alla håll och kanter. Üve filmade mig ett par ggr och jag kan säga att det är inte filmer som jag tänker visa för allmänheten. Jag visar hellre filmen ifrån när jag var med i Småstjärnorna :-) Så nu blir det till att öva vändningar, i mängder.

Förutom vändningsträningen i söndags så var det ju också dagen då vis BUS-sprang/cyklade till Lund för att överräcka gåvor till de barn och ungdomar som ska spendera julen på sjukhuset. Vilken grej det blev! Pga av den lite ansträngda baksidan blev det inte full löpsträcka för mig, utan jag tog tåget till Burlöv C och anslöt gruppen där. Totalt var vi 35 st som antingen sprang eller cyklade till Lund. Till en början så höll gruppen ihop bra, men den luckrades upp något längs med vägen. När alla hade anlänt till Lund gick vi in på sjukhuset och mötte upp sjuksköterskan Johanna som såg till att allting kom till rätt ställe. Det var så otroligt roligt att få vara med om detta. Totalt blev bidraget över 10 000 kronor och en mängd julklappar. Hoppas att det hjälper barnen på något sätt. En bra tradition startade vi.


In the making of pepparkakor, bra förberedelse inför söndagens BUS
Lussekatter, hmm, två saknas?!?
On my way to Burlöv
Gruppen är på ingång vid Burlöv C
Johanna o Katarina med en del av julklappsgåvorna
Hela gänget är samlat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar