torsdag 6 februari 2014

400 meter och grym kundservice

Föregående vecka var en testvecka. Löptest och simtest. På grund av vädret blev löpningen tyvärr inte av så det blev endast simtest 400 meter. Förra gången simmade jag på 7:53 och var grymt nöjd att jag kom under 8 minuter. I söndags gick det ännu bättre, jag simmade in på 7:30, förvisso var det på kortbana (de två andra gångerna har det varit långbana), men oavsett så känner jag att det börjar gå bättre och bättre. Nu klarar jag simma 400 m relativt enkelt och kan hålla en hyfsad teknik rakt igenom. Jag kan också erkänna att det fanns mer kapacitet att ge, men jag kör på en nivå som jag ännu känner att jag klarar, det är roligare att hela tiden simma lite snabbare :-) Får se hur länge som jag utvecklas åt rätt håll hahahaha...

Helgen i övrigt gick i lugnets tecken. Jag hade planerat ett långpass både lördag och söndag, men jag kände mig inte helt hundra på lördagen så jag körde en vilodag. Det blev löpning, crosstrainer och simning på söndagen istället, så lite träning blev det.

Denna veckan har gått i stretchingens/rörlighetsträningens tecken. Efter besök hos min sjukgymnast i måndags samt läkarbesöket i torsdags bestämde jag mig för att köra en betydligt lugnare vecka med fokus rörlighet, än så länge har det enbart varit simning och ett styrkepass utöver rörlighetsträningen. Det känns mycket bra måste jag säga. I helgen kommer det både bli spinning och eventuellt ett längre löppass så jag ser denna lugnare delen som en förberedelse inför vad som komma skall.

På tal om någonting helt annat. I helgen skulle jag och Alexander handla mat, men vid en första anblick så kan man ju fundera på hur mycket mat vi faktiskt handlade. Jag ser mig själv som en hälsosam, men inte nitisk (förutom träningen då ;-)  människa, men när vi kom fram till kassan och jag kollade ner i en av våra matkassar och möttes av synen på bilden, ja då kände jag mig inte särskilt hälsosam. Som bilden visar ser det inte ut att finnas en närhet till grönsak utan det ser ut att bara vara glass och godis. Det fanns nyttigare saker i kassarna också kan jag tillägga :-)

Nyttigt? Nej! Gott? Ja!
Bjuder även på en bild av gottigheterna upphällda i skålen, skum, lakrits och choklad är mina favoriter :-)

Nyttigt? Nej! Gott? Ja!
Jo en sak till måste jag ju berätta. Innan jul gick ju min pulsklocka sönder, jag har sedan dess levt utan pulsklocka vilket varit väldigt svårt. Hur som helst, jag lämnade in klockan till Runners Store som skickade iväg den för reparation till Garmin. I måndags fick jag ett samtal ifrån RS där de säger att jag kan komma och hämta en helt ny klocka! Stort beröm till Runners Store i Malmö, de är helt suveräna. Vilken kundservice de har, jag har aldrig blivit besviken. Det har nämligen varit lite struligt just med min klocka (kvitton typ), men de löste allting åt mig. Tjihooo, tack tack tack säger jag bara. För en liten obetydlig summa gick jag därifrån med en helt ny Garmin. Jag köpte även ett nytt pulsband så nu är jag redo igen för pulsträning :-)
Sprillans ny Garmin, redo för användning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar