tisdag 1 april 2014

Husägare


Så var dagen äntligen kommen, ända sedan 16 november 2013 har jag väntat på denna dag. Nej, det är inget aprilskämt (hoppas jag inte iaf), utan det är på riktigt. Idag, fatta IDAG fick vi nycklarna till vårt hus. Känslan är obeskrivlig, från att ha varit inneboende i över ett år har vi nu ett helt hus där vi kan röra oss fritt. Det finns till och med utrymme så att jag kan ha ett träningsrum. När vi började titta på hus så har det alltid varit två saker som vi haft med som önskemål: Alexander vill ha ett biorum (okej, jag tycker också det är ganska najs) och jag vill ha ett träningsrum. Vårt hus har både och, så snacka om win win!

Det stora flyttlasset går på fredag, sen kommer helgen gå till att få iordning så att det blir hemtrevligt i någon form. Som jag skrev i förra veckan så vet jag inte riktigt hur träningen kommer planeras in denna veckan, den får bli av när den blir av helt enkelt. Om jag känner mig rätt så kommer det inte vara några problem :-)
 
Ett litet flyttlass körde vi redan ikväll
Sneak a peak från kanske en kommande garderob à la Julia-style
Kan kort återberätta förra veckan som var en testvecka. I torsdags var det testlöpning 4,2 km. Jag var totalt osugen på att köra testet eftersom det är brutalt jobbigt, eller det blir ju så jobbigt som man själv gör det till, men jag kan säga att i torsdags var det brutalt jobbigt. Jag och Nicklas (ifrån klubben) sprang hela testet sida vid sida, den ene stressade den andre, men det var bra att ha någon bredvid som pushade en. Vi sprang in på 17:11 så det var en förbättring med 27 sekunder mot senaste testet. Under 17 min vill jag komma! Testet var brutalt jobbigt då jag låg extremt högt i puls för att vara jag. Min bror säger att jag är alldeles för dålig på att ta ut mig, men jag vill nog påstå att det gjorde jag. Tack och lov återhämtar jag mig snabbt!
I fredags var det vilodag, då passade jag på att gå inom Runners Store i Malmö. Jag var ju inne där för några veckor sedan, men gick barhänt därifrån. Denna gången gick jag därifrån med två par nya Saucony. Det ena paret, Saucony Kinvara, har jag sprungit i tidigare och de är fantastiska, det andra paret, Saucony Mirage, är en ny erfarenhet, de är lite mer dämpade än Kinvaran, men är fortfarande ett par lätta, neutrala skor. Jag ser fram emot alla passen vi kommer köra tillsammans, jag kommer vara som en gasell.
Nya skor i familjen

I lördags tog jag mig en cykeltur i det fantastiska vädret. Tanken var att jag skulle cyklat med klubben, men i sista sekund blev det en solo-tur. Jag cyklade till Trelleborg och vände. Vägen dit bestod av sid/motvind, men det bekom mig inte särskilt mycket eftersom jag visste vilken fin vind jag skulle få på hemresan, vilket jag också fick. En mycket härlig tur måste jag säga.

På de skånska slätterna mellan Trelleborg och Höllviken
Vädret gick det inte att klaga på
 På söndagen blev det först en löpning i solen för att på kvällen avslutas med simning 400 meter test i våtdräkt. Trots att jag drog på mig mjölksyra alldeles för snabbt simmade jag in på 6.33, 50 sekunder snabbare än senaste testet, dock utan våtdräkt. Nu ska jag bara lyckas simma på samma tider utan våtdräkt :0) det är en bit kvar dit kan jag säga.

Lite skön chill efter avslutad cykeltur




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar