torsdag 10 april 2014

Träningsfrånvaro

Ursäkta mina långa frånvaro ifrån bloggen, den har fallit lite mellan stolarna nu när vi flyttat. Jag ska försöka bättra mig.

I tisdags fick vi ju nycklarna, den officiella inflyttningsdagen (då flyttades även alla möbler) blev på fredagen. Flytten gick väldigt smärtfritt. Vi var tre stycken som flyttade och allting var flyttat halv tre på eftermiddagen. Flytta möblerna var nog den lätta biten, det svåra kommer nu efteråt när allting ska ställas iordning. Att ha mycket utrymme är farligt, lite som att ha för mycket tid på morgonen (refererar till mitt inlägg "Att jag aldrig lär mig"). På något sätt så lyckas man sprida ut sina saker onödigt mycket och till slut har man knappt koll på vart saker och ting är. Lite så är det nu hemma hos oss. Huset vi köpt är på 140 kvm + 90 kvm biarea och det finns ganska gott om förvaringsutrymme. Eftersom vi bara är två stycken så blir det lätt att man "slösar" på utrymmet. Nåja, det ska nog ordnas upp så småningom, hälften av alla våra grejor är fortfarande i flyttlådor så det finns stort utrymme ordna en bra uppstyrning.
Ett tomt kylskåp och frys kräver en liten handling.
Pga av förra veckans flytt så gick hela förra helgen till att fixa saker och ting. Jag hade planer för både långpass cykling och långpass löpning, men det blev inget av det. Det kändes jättemärkligt, eftersom jag vant mig vid att köra iaf ett långpass på helgen. Huset fick fullt fokus istället :-)

Så förra veckan blev en ganska lugn vecka med färre pass än vanligt. Jag fick till ett par cykelpass (ett pendlingspass ToR jobb, ett kortdistanspass), ett par simpass och ett styrketräningspass. Den här veckan är också lite speciell då jag ska springa ett halvmara-lopp på lördag. I de bästa världar så ska veckan innan bestå av lättare träning, men iom att jag sysslar med triathlon nu och inte långdistanslöpning som huvudgren så har jag valt att köra en variant på uppladdning. Det blir därför liiite mer träning än vad som är tänkt ur ett uppladdningsperspektiv. Mitt mål på lördag är inte att satsa på en bra tid utan jag tar det som ett lite hårdare träningspass. Får helt enkelt se vad tiden landar på.

På söndag är planen att cykla en runda iaf, hur långt beror helt på när jag kommer iväg. Jag hade tänkt gå upp ganska tidigt och sticka iväg för sen ska jag på födelsedagsbrunch och jag vill gärna ha klarat av träningen innan. Det är ju många dagar kvar till söndag så det behöver jag ju inte bestämma nu.

Nej, nu ska jag göra lite hushållssysslor, det ska bakas, städas och tvättas :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar