måndag 21 april 2014

Påskledigt


Så var påsken 2014 snart över. Det har varit en härlig påsk och ledigheten satt inte fel någonstans. Min påsk i år innehöll det mesta: träning i massor, godis i massor, ägg i massor, sällskap i massor, mat i massor. För att summera dagarna kan jag börja med torsdagen. 

Jag sprang ett kort backpass i Kroksbäcksparken, backarna är brutala och något för branta också (kan jag konstatera nu i efterhand). Det blåste en hel del i torsdags vilket jag försöker visa med bilden. Hur som helst, det var jobbigt, men effektivt. På kvällen anlände mina föräldrar och vi avslutade kvällen med middag.

En blåsig backlöpning
På fredagen började jag och mamma med att handla maten inför påsken. Matvagnen innehöll nog allt som ett påskfirande ska innehålla och lite därtill. Härligt när man kan fylla upp kylen :-) Efter att lunchen var uppäten begav sig jag, mamma och pappa iväg på ett cykelpass. Efter lite funderingar (ifrån min sida) bestämde jag att vi skulle cykla Malmö-Lomma-Löddeköpinge-Eslöv-Lund-Lomma-Malmö, vilket skulle bli en runda på ca 9-10 mil. Rundan slutade på 9,8 mil! Det är fantastiskt roligt att kunna träna ihop med föräldrarna, jag är grymt imponerad av dem. Jag vet ju att min träningsgen har jag ärvt ifrån dem, helt klart. Fredagskvällen avslutades med middag, kortspel och godis.
Mamma njuter av solen på vår uteplats
På lördagen var det först påsklunch som gällde. I vår familj har vi som tradition att äta risgrynsvälling till påsklunch, så även i år. Risgrynsvälling, köttbullar, sill och ägg förgyllde min påsklunch i år. På eftermiddagen rev jag av ett långpass löpning. Vädret var helt underbart och det flöt på perfekt, fram tills jag hade 5 km kvar, då började vänster knä krångla. Jag misstänker att det är en tendens till löparknä :-( Jag tror inte att det är allvarligt, men det blir till att kontakta sjukgymnasten imorgon och hoppas att han har en tid till mig denna veckan, hade varit skönt att få benen kollade innan jag åker till New York på lördag.

På lördagskvällen hade vi middag för mina och Alexanders föräldrar. I söndags var det dags för mina föräldrar att åka hem. Min plan från början var att hänga med klubben på cykling på söndagsmorgonen, men jag valde att umgås in i det sista med familjen. Jag tog cykelturen på eftermiddagen istället. Jag hade tänkt cykla ett längre pass, men det blåste något fruktansvärt så jag bestämde mig för att köra intervaller istället. Det gäller ju att nyttja vinden på ett bra sätt.
Frukost för en triatlet
Dukat bord till påskaftonens middag
Varför stretcha inomhus när man kan stretcha utomhus?
Gårdagens uteblivna långcykelpass blev av idag istället. Cyklade nästan samma runda som i fredags med mamma och pappa, körde en liten avstickare så att jag kom över 10 mil. Inget supertempo, men många timmar som jag nötte i sadeln. Nu går jag in i en lugnare vecka, planen är att få ordning på vänster lår/knä så hur veckans träning kommer att se ut, det återstår att se!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar