fredag 30 maj 2014

Ett gott skratt förlänger livet

Att skratta mår man bra av, jag älskar att skratta. Det är helt underbart att fullkomligt brista ut i ett riktigt Hermanssonskratt. Nu är det inte kanske så många som känner till detta skratt, men för min familj och några av mina vänner vet precis vad jag menar.

Om det är så att ni känner att ni behöver skratta så måste jag tipsa om ett inlägg som min klubbkompis Richard skrev häromdagen, det bidrar verkligen till skratt (särskilt om man är cykelnörd). Läs det här:
http://www.rundtramp.se/cykelprylar/ Jag måste iofs rekommendera Richards blogg överlag, det är en blogg som erbjuder mycket humor blandat med seriös fakta :-)

Och för att göra den här fredagen ännu lite bättre tänkte jag nu bjuda på mig själv. I ett inlägg där jag skrev om en massa punkter om mig själv skrev jag bland annat att jag gillar att sjunga. Detta är någonting jag gjort sen jag var typ bebis. Min käre kusin Anton hittade den här filmen, den spelades in sommaren 1990 (om jag minns rätt) och utspelar sig på en färja i Sthlms skärgård. Jag säger inte mer, filmen får tala för sig själv :-)

Idas sommarvisa

För att bli lite mer seriös nu då kanske. Det är helg och som vanligt är det långpass inplanerat för min del. Imorgon cykling, tänkte köra samma runda som förra veckan. Den här gången ska jag dock komma ihåg att skydda mig emot solen. Mina röda axlar är nu borta, det har nu gått över till att fjälla. Ganska väntat faktiskt. På söndag är planen långpass löpning och den här gången ska jag komma ihåg vätska. Två viktiga saker har jag att tänka på i helgen, det ska väl inte vara särskilt svårt.

För övrigt så är det Stockholm Marathon i helgen. Jag håller en extra tumme för min underbara vän Louise som ska springa. Hittade lite bilder från det året jag sprang, 2008.
Jag och pappa innan start på Sthlm Marathon 2008
Hyfsat glad trots långt sprunget (tror det var vid ca 30 km här)
Inne på upploppet, elefanten tar sig framåt :-)
Nu ska jag sticka till Västra Hamnen för lite AW, fast inte AW på det vanliga viset utan AW - Öppetvattensimning. Ha en underbar helg allesammans, det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar