tisdag 6 maj 2014

NYC

Okej, hur ska jag sammanfatta min New York-resa på ett lagom långt och intressant inlägg? Först tänkte jag skriva dag för dag, men det blev så himla långt. Vi kan säga såhär istället. Under en vecka i New York har vi:
-gått på mååååånga av Manhattans gator
-åkt taxi så fort benen inte orkade bära oss längre
-varit på gospelgudtjänst i Brooklyn
-ätit ett antal hamburgare American Size
-hängt på rooftop barer å druckit både skumpa å vin
-ätit avsmakningsmeny med FEM rätter pasta
-ätit avsmakningsmeny fem rätter asiatiskt (mer human än pastan :0) )
-varit med om både strålande sol och skyfall a la New York style
-druckit frozen margaritas på en liten mexikansk restsurang (som för övrigt hade sjukt god mat)
-druckit mängder med kaffe
-ätit en och en annan glass
-shoppat lagom mycket
-blivit uppgraderad till business class på flygresan hem
-erfarit fruktansvärt dålig service på en restaurang
-ätit en av de godaste mackorna ever, å den innehöll i princip bara kött å sås :)
-promenerat över Brooklyn Bridge
-promenerat längs med the High Line
-sprungit i Central Park, om än bara en kort tur, men jag har gjort det
-å en hel del andra saker

Resan har varit fantastisk, New York är fantastiskt å det var trist att lämna. Nu är man hemma igen å nu är det tillbaka till den vanliga vardagen igen. Denna veckan är det i princip fullt ös direkt. Det ska simmas, rehabas, cyklas (både test å distans) å andra skojsiga saker som kick off! 

Jag bjuder på lite bilder ifrån resan, obs ocensurerade ;)


Eftermiddagshäng i solen
Fem-rätters avsmakningsmeny på Spice Market satt som ett smäck
Lite papadam som tilltugg innan femrätters serverades
En del av desserten på avsmakningsmenyn, banan med chokladkräm, helt underbart gott
En del av avsmakningsmeny på Spice Market, lax och morötter i lyxig variant
Tonfisk och sashimi, my god vad gott!
Morgonjogg i Central Park
Transport till flygplatsen, oh yes, stort ska det vara, the Escalade :-)
Pannkaksfrukost på Friend of a Farmer, me like
Morgonjogg nr 1 i Central Park
På vissa toaletter är det skrivet i sten vem som dricker vad och var
Lite bubbel och tilltugg uppe på Mad46 (rooftop bar)
Frukost à la Julia och Jenny: granola med yoghurt
Självklart blev det en cupcake ifrån Magnolia Bakery, mums
Härligt eftermiddagshäng på en rooftop bar
Högt upp i luften
Uppe på Rockefeller Center, med utsikt över parken


Första dagen beställde jag en stor kopp kaffe, glömde att i USA är allting extra large, min kaffe är den i mitten :0)

Besök på Shake Shack för att äta goda hamburgare

The Brooklyn Bridge

One World Trade Center/Freedom Tower, sjukt coolt

Middag och drinkar på La Esquina, oh my god säger jag bara

La Esquina, majskolven var (ursäkta mig) sjukt jävla god


På väg hem efter en mycket lyckad resa, Business Class gjorde flygresan ganska behaglig :-)

Ännu en hamburgare, det blev väl en sesådär 3-4 st under resans gång. Amerikanarna vet hur de ska göra burgare!

Pizzan kanske inte ser så god ut, men det var den

Lite shopping blev det, dessa skor gjorde min Saucony-familj fulländad! 

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj...vilka bilder. Jag vill att våra familjer ska åka på semester någon gång. Ni verkar ju göra så mycket och vet hur man ska semestra i en stad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det kanske vi gör. Klart vi ska åka på semester någon gång!

      Radera