fredag 20 februari 2015

På långtur med grabbarna

Sen ett tag tillbaka har jag cyklat med ett gäng killar ifrån Malmö CK. Det tog mig ett tag innan jag vågade följa med då det är starka och duktiga killar. När jag kände mig stark nog så hängde jag iaf på och nu har jag cyklat med dem några gånger och känner mig mer och mer bekväm för varje tur.

I lördags var det dags för långcykling. Totalt var vi 13 st, jag och 12 killar, som begav oss iväg från ett nollgradigt Malmö med 16 mils cykling framför oss. Galet kan tyckas i mångas ögon, men jag ser det som en utmaning. Rundan gick först runtomkring Malmö. Efter 3 mil hade vi inte kommit längre än till Klagshamn, fast vägen dit gick i lite kringelikrokar. Vi cyklade vidare från Klagshamn mot Trelleborg och sen upp mot Anderslöv där vi stannade för fikapaus. Varmt kaffe och en varm macka smakade riktigt bra. Vid fikastoppet hade vi cyklat 12 mil och hade ca 3 mil hem. Vägen hem gick i fin medvind och det var en härlig tur.

När jag cyklade in på uppfarten hemma stannade klockan på 15,7 mil. Inte illa gjort mitten på februari. Till helgen är det dags igen, me and the boys och långpass (om inte regnet sätter stopp).

Söndagen gick till simning, bakning och löpning. Jag hade ju bestämt mig för att baka semlor och göra egen Nutella. Resultatet blev fantastiskt. Nutellan kanske inte ska gå under namnet Nutella, utan mer som "smält choklad med mixade hasselnötter". Använde enbart 3 ingredienser:
70 % Lindt choklad (typ enda chokladen som inte innehåller en massa extraskit)
Hasselnötter
Lite honung

Mina semlor blev också riktigt goda. Jag gillar allt på en semla utom grädden, det är därför så bra när man kan göra dem själv för då kan jag ju själv bestämma hur mkt grädde och mandelmassa jag ska ha i. I mina semlor är det massa mandelmassa och typ bara ett tunt lager grädde, helt perfekt :-)

Till helgen blir det nog ingen bakning, långpass cykling, simning och långpass löpning står på schemat sen är det dags för testvecka. Den här gången SKA jag köra löptest, det är på tiden :-)

Lite bilder från den gångna helgen och veckan:
Jag tror alla var fikasugna vid fikastoppet i Anderslöv
Simon och Konrad, pratar antagligen om TSS, CTL eller något liknande
Hemma efter nästan 16 mil
Återhämtningsdryck, bästa!
Bästa tvättmedlet som gör mina stinkande träningskläder som nya
Chefen bjöd på semlor på fettisdagen, jag gillar inte grädde, Charlotte gillar inte mandelmassa, då byter man så blir båda nöjda (och mätta)

2 kommentarer:

  1. Hemmagjord Nutella - Fasen vad grymt! Det kanske man skulle prova. Fast jag är ju inte direkt proffs i köket. Så det kanske blir mer chokladbomb av det hela. :)
    Grymt med så lång distans, så tidigt på säsongen! För egen del blir det trainer, trainer, trainer just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa omgång då ska jag försöka få den lite mer flytande. När chokladen nu har stelnat så är liksom hela röran nästan smulig. Det var busenkelt så det tycker jag att du ska prova Richard!

      Radera