lördag 4 januari 2014

Det nya året har börjat

Jahopp, då var 2014 igång. Frånsett nyårsdagen så har det nya året börjat bra. Det finns två dagar på året som jag inte är ett big fan utav och det är midsommardagen och nyårsdagen. Det kan ha att göra med dagarna innan dessa två dagar och vad som händer då :-) Min nyårsafton var en lång fest med bastubad, lekar, god mat, god dryck och dans in på småtimmarna, så att jag var något trött på nyårsdagen är fullt förståeligt.

I torsdags kom jag på något mirakulöst sätt iväg på morgonsimningen. Vi var några tappra själar som hade hittat dit. Passet jag körde hade väldigt mycket teknikövningar i sig så det var ganska kämpigt, men det är nyttigt. På söndag är det testsimning igen, 400 meter crawl på tid. Senast simmade jag på 8:23, jag hoppas jag hamnar däromkring igen. Eller nej, jag hoppas ju självklart att jag förbättrat min tid, men det är ganska låg chans tror jag. Det återstår att se.

I torsdags kväll premiärsprang jag med klubben. Jag ser fram emot att få igång löpträningen med klubben nu till våren, eftersom löpningen legat lite på is under hösten så har jag ännu inte kört något löppass, men i torsdags blev det ett iaf. Det var inte vilket pass som helst, utan det var ett testpass. Man kan välja att springa 2 eller 3 varv runt Limhamnsfältet à 2,1 km. Jag valde 2 varv den här gången (när jag kommit igång mer med löpningen kommer jag köra 3 varv). Det var usla förutsättningar, regn och blåst och ganska lerigt. Jag sprang in på 17:27 vilket jag var nöjd med, finns en hel del förbättringspotential, men det är ju bara bra. Kortdistans är inte min grej riktigt, jag har svårt att få upp ett bra tempo snabbt och sen klara hålla det. På längre distanser kan jag ju arbeta upp tempot lite mer och även pulsen. Här rusade det iväg nästan direkt, lät som en flåsande hund. Om fyra veckor är det nytt test, hoppas kunna träna lite mer inför det.

I fredags blev det "långpass" på crosstrainern. Jag vill så gärna springa dessa långpass, crosstrainer är allt annat än roligt, men kroppen är inte redo för det ännu så jag får fortsätta inomhus. 90 minuter hann jag med, nästa vecka är målet 2 timmar, måste bara förbereda mig mentalt inför det också.

Idag har det varit spinning med klubben, ett lite kortare pass än de tidigare gångerna, ca en timme effektiv cykling, jobbigt kan jag säga. Jag körde en lätt jogg hem efteråt på 4 km så det blev ett riktigt bra pass totalt.

Ja det var en kort summering av träningsstarten på 2014. I nästa inlägg hade jag nog tänkt berätta lite sån där onödig fakta om mig, ska bara komma på all onödig fakta.

Ha en ljuvlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar