tisdag 21 januari 2014

Massage

Igår hade jag tid hos min massör. Massage är någonting som jag går på regelbundet och jag har gått hos samma massör nu i snart 4 år. Jag brukar gå var fjärde vecka och varje tillfälle känns alltid välbehövd :-) Att komma till massören är för mig både en genomgång av stela muskler, men det är även en check av status på musklerna. Är det några röda flaggor någonstans?

Nu var det lite över fyra veckors sen senaste besöket ägde rum å under den tiden upplever jag själv att min kropp faktiskt blivit något rörligare å mindre stel. Det kändes även på massagen, vissa punkter som brukar vara riktiga killers var igår bara grymt smärtsamma. Efteråt så sa även massören att min kropp var bra, den svarade bra på behandlingen å inga röda flaggor! Najs tänkte jag, skönt att min stretching å rörlighetsträning hjälper. 

Jag får faktiskt erkänna att stretching å rörlighetsövningar börjar bli ganska skönt, eller skönt å skönt, men jag börjar märka små förändringar, (till det bättre) å efter en ordentlig genomkörare är kroppen så där härligt mör. Tro nu inte att jag blivit väldigt vig, för det har jag verkligen inte, det är fortfarande kylskåpsstatus, men dörren går att öppna lite nu, om man säger så. 

Nog om det, sitter nu på tåget å laddar inför kvällens träning. Det är intervaller på schemat, intervaller a la Louise. Jag missar tyvärr morgondagens intervallpass med klubben, å även det ikväll, men jag kör ändå samma upplägg som vår tränare Louise ska köra imorgon. Det kommer bli ett kallt pass, men det är bara att klä sig rätt. Ska även lägga in lite löpskolning, nu ska tekniken slipas :)

Håll tummarna för att löpningen går bra! 

Over and out

Update: Rätt kläder för rätt väder! Jag är redo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar