söndag 10 november 2013

Mys

Oj, veckorna springer visst iväg och nu var det ett tag sen jag skrev någonting. Som jag skrev i mitt förra inlägg så började jag i denna veckan träna utefter ett mer strukturerat schema. Jag hade en hög ambitionsnivå och frågan är hur utfallet har blivit.

Resultatet har hittills blivit
Måndag: Crosstrainer (CT) intervall, gym/rehab
Tisdag: Simning, cykling styrka (utomhus)
Onsdag: CT backintervall, gym/rehab Cykling till jobb = cykling distans
Torsdag: Simning, cykling intervall
Fredag: CT distans CT backintervall, lätt styrka
Lördag: vila cykling (spinning intervall) + löp (direkt efter löpningen)
Söndag: cykling distans, simning, CT distans (ej genomfört ännu)

Det har blivit några smärre förändringar, men jag visste att det inte skulle bli exakt som jag planerade. Jag är ändå nöjd med resultatet för detta har varit en vecka med många kvällsaktiviteter inplanerade vilket medfört morgonträning alla dagar. Lördagens pass blev det mest oväntade. Jag har brorsan med son på besök i helgen och jag hade inte planerat träna under tiden som de var här. Men så kom det upp ett extra tillfälle med klubben att köra ett spinningpass med kort löpning direkt efter och då hänge jag och Alfred på. Det var jobbigt, men kul. Löpningen efter var en kortis, 2 km, jag har inga känningar i knäet, men jag vill inte forcera fram någonting. Katarina vår tränare gav mkt bra tips för hur jag ska komma igång med löpningen nu när det gått så lång tid.

Nu när Alfred är på besök passade jag även på att visa honom hur min våtdräkt sitter. Vi kom väl i stort sett fram till att den sitter som ett smäck. Jag har varit lite orolig att den är för tajt upptill, men jag märker redan nu när jag provat den ett par gånger att den börjar forma sig efter min kropp. Så när jag väl börjar använda den i vår tror jag att den kommer bli kanon.
En seriös bild

En pose-bild

Annars har denna helgen gått i mysets tecken. Igår eftermiddag besökte jag, Alfred och Leonard Vanningen för lite bad. Jag och Alfred passade även på att filma vår simteknik, och jag kan ju säga som så att jag har MYCKET kvar att förbättra. Det såg inte klokt ut (enligt mitt tycke), men det är ju oerhört bra att kunna filma ibland för att få en uppfattning om vad som ska förbättras. Ikväll är det simning med tränare, ser fram emot den, hoppas på lite bra tips och trix.

Förra helgen gick också i mysets tecken. Då besökte vi mina kära föräldrar och det var en helg som innehöll god mat och dryck, trevliga aktiviteter och fantastiskt sällskap. På lördagen åkte vi runt på Smålands Kulturfestival. Vi besökte olika ställen som erbjöd allt ifrån möbelförsäljning till glasutställning. På det sista stoppet fann Alexander lite nya vänner i form av hönor och en tupp :-)

Nu är det snart dags för ny vecka och den ser väl i princip ut som veckan som varit träningsmässigt sätt. Imorgon är det dags för besök hos sjukgymnast, förhoppningsvis får jag lite mer info om status på knän då. Håll tummarna!

Trevlig söndag!
 
 
 
 

2 kommentarer: