onsdag 27 november 2013

Ett delmål är nått

Som alla säkert känner till så har man ju både bra dagar och mindre bra dagar. Så brukar det ju även vara när det gäller träning. Vissa pass går bara sådär riktigt j*kla bra och man vill bara köra hårdare och mer. Sen går vissa pass mindre bra och man vill ingenting annat än att sluta och lägga ned.

Såhär har det framförallt varit med min simning den senaste tiden, men tyvärr har många pass känts dåliga och jag har trott att jag inte utvecklats överhuvudtaget. MEN så hände det. I söndags på kvällsträningen så nådde jag ett av mina delmål: att klara simma 400 m crawl i ett sträck innan jul.

Passet började ganska bra, en del teknikövningar och då tänkte jag att passet kommer nog fokusera en hel del på teknik, men så sa vår tränare att nu ska ni simma 600 eller 800 meter. "Med paus då?" frågade ja, "nej i ett svep". Oj oj tänkte jag. Jag har inte simmat så långt i ett sträck, har nääääästan klarat 400 meter för ett par veckor sedan, men detta var ju dubbla sträckan. Jahopp, det var bara att starta simma och se hur långt jag kom. Jag tog det längd för längd. Det var ju inte så att man inte fick stanna, men självklart ville jag ju åtminstone klara 600 meter. Sakta men säkert avverkade jag mina metrar och när jag hade simmat 600 meter så hade jag ju bara 4 längder kvar till 800 meter (50-meters bassäng) så jag fortsatte simma och 800 m blev summan när jag slutade. Jag var riktigt nöjd med mig själv. Det var nog ingen vacker simning, men känslan över att ha klarat mitt mål och dubbelt där till, INNAN utsatt tid, det kändes fantastiskt. Jag känner att jag behövde det för min fortsatta simkarriär, för det har som sagt känts lite deppigt att jag inte utvecklas.

I söndags blev vi även filmade, vi fick simma 4x25 meter där vi filmades ifrån olika vinklar. Jag ser verkligen fram emot feedbacken så att jag kan fortsätta min utveckling.

Ikväll blev det ett premiärpass med min trainer, det var sååååå trist. Jag har satt upp den i källaren som är helt fullsmockad med saker så jag kände mig nästan lite inklämd. Annat blir det i vårt nya hus, där kommer jag ha ett helt träningsrum. Anyway, det blev inget monsterpass utan startade lite lätt med 45 minuter. Trainern låter väldigt mycket och vibrerar lite så jag får se hur långa pass jag orkar köra där nere. Det är stor skillnad (enligt mig) mot att cykla utomhus, men nu är inte vädret helt optimalt för cykling så då får jag satsa på lite inomhuscykling. På lördag är det spinning med klubben igen så jag slipper tack och lov att köra fler pass på trainern denna veckan :-)

Imorgon är det dags för nästa besök hos sjukgymnasten, då ska vi se om jag blivit något smidigare. Jag hade ju ambitionen att jag skulle göra mina tänjövningar varje dag. Ni kan ju räkna ut hur det har gått, inte alls bra. Jag har tänjt, men det har blivit lite mindre frekvent, har lagt in det i mina styrkepass och sen har jag försökt köra så ofta jag orkat. Jag får helt enkelt höra domen imorgon!

Det var en liten uppdatering ifrån Missy Monty. Nu längtar jag till helgen för då är det som sagt dels spinning med klubben, sen ska jag och Alexander baka inför 1:a advent. Jag säger bara lussebullar med mandel och vanilj, mmmmmmmmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar