fredag 25 juli 2014

Den här värmen alltså

Nu har det varit varmt ganska länge. Så länge som man sitter på ett kontor och jobbar som har AC så är det inte så farligt, men så fort man kommer hem till huset och det är som en bastu, då tycker jag att det är mer än jobbigt. Vårt hus är väldigt varmt för tillfället, detta gör att min sömn har blivit lidande den senaste veckan. Sen jag började träna med målet att genomföra IM så har jag också insett att jag klarar mig på färre timmars sömn än jag tidigare trodde. Nu är det dock på gränsen till för få då jag vaknar stup i kvarten av att det är så varmt.

Det här med träningen är också ganska tufft när det är varmt. Cyklingen tycker jag fungerar bra, där fläktar ju vinden, men löpning är tufft. I söndags orkade jag ju "bara" ca 1:40. Planen för helgen var ett långpass à 2 timmar, men det har nu ändrats för nu har jag nya planer för helgen. Imorgon ska jag nämligen cykla över hela Skåne, från Malmö till Simrishamn och tillbaka. Det är en grej som heter "Race across Skåne". Ska bli häftigt, vet inte riktigt hur många som ska köra dock, mestadels killar så det är väl bra att det kommer in nån tjej och blandar upp det :-). Eftersom jag kör så lång cykling imorgon blir det därmed kortare löp på söndag, men det gör inte så mycket!

Nu är det hur som helst inte långt kvar på min tuffa träningsperiod. Juli ut sen kommer augusti och då börjar nedtrappningen så smått. 10 augusti är det Malmö Triathlon där jag ska köra olympisk distans samt sprint-stafett, sen är det fokus IM fullt ut.

Nu när jag inte har långt kvar till min semester så känns det återigen bra att jag har förlagt hela semestern intill IM, men det har ju varit dagar då jag ångrat det bittert. Jag är ganska säker på att vädret kommer bli sämre när jag får min semester (brukar ju vara så :-) ), men det gör faktiskt inte så mycket. Det viktigaste med min semester i år är att kunna vila upp mig ordentligt inför IM och kunna få pyssla lite där hemma i huset :-) Sömnkontot ligger på minus, men det ska ordnas till nu när semestern är på intåg.

Imorse spräckte jag också en ny gräns i min OW-simning. Tidigare har jag haft 3,2-3,5 km som längsta simning, men imorse gick jag förbi 4-kmsträcket! 5 varv i västra hamnen blev det och som jag skrev förra gången så är ett varv allt ifrån 800 m till 900 meter, men jag fortsätter att räkna på 800 meter. Mycket bra start på dagen och bra för mitt självförtroende att ha den distansen med mig i mitt bagage.

Sibbarp en onsdagsmorgon i juli

Solen skiner och jag fotar selfies

Bildbevis på att jag faktiskt äter lite grönsaker :-) Smoothien består nämligen av massa nyttiga saker som avocado, spenat, kokosolja, banan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar