fredag 18 juli 2014

När alla andra har semester...

...så jobbar och tränar jag. Jag är inte alls bitter.

Juli månad är ju den stora semestermånaden i Sverige, normalt brukar jag oxå ha semester under juli, men i år valde jag att förlägga hela min semester till augusti å tävlingen i Köpenhamn. Just i skrivande stund känns det beslutet lite trist. Ute skiner solen som aldrig förr och överallt ser man semesteruppdateringar. Jag har dock valt detta helt och hållet själv och kan inte skylla ifrån mig på någon annan. Vad jag kan göra är att planera min tid så att jag ändå får tid över till lite socialt umgänge, inte enkelt då träningen gör mig ganska trött. I helgen får jag iaf njuta av både träning och socialt umgänge. Mina föräldrar kommer till Limhamn under fredagen och sen på lördagen så är det släktmiddag i stugan i Mossbystrand. Den här helgen är det också ett distanspass på 6 timmar inplanerat för min del (huaaaa).

Avfärd lördag morgon senast 06:30. Cyklar Limhamn-Mossby med omväg :-) Jag planerar att vara framme senast 13.00 i stugan. Tempo och sträcka är mindre viktigt just för detta pass, fokus är många timmar i sadeln. Vad distansen till slut landar på, ja det får vi se efteråt. På söndagen har jag löpning distans à 2 timmar, antaglingen förlägger jag det i samband med hemfärd från stugan så att det finns tid till annat väl hemma i Limhamn.

Detta är det bästa sättet för mig att få in träningen den här helgen. Visst, det blir tidig uppgång på lördag och jag kommer antagligen vara lite trött på eftermiddagen, men det blir nog bra.

Cykeln och jag börjar komma ganska bra överens nu iaf. Har fortfarande lite inkörning kvar ihop, men jag känner att vi börjar bli ett bra team. I tisdags fick jag till ett intervallpass och det kändes riktigt bra. Kort och hårt, där jag avslutade med 9 km löpning. Benen i högläge efteråt.

Igår em körde jag ett brickpass till, cykling hem från jobb, turen gick via Dalby-Genarp-Häckeberga. Fin tur, men vägarna är bedrövliga på sina ställen, mindre kul. Var lite tröttare i kroppen än i lördags (körde samma pass då), nacken strulade öven en hel del :( Hemma väntade en kort jogg vilket blev 5 km till Sibbarp där jag hoppade i vattnet, så skönt.

Imorse fick jag till ett längre simpass i Västra Hamnen. När det blåser i Skåne kan OW-vatten vara riktigt tufft, men imorse var vinden på min sida och fyra varv i VH blev det.  I tisdags morse var det värre med vågorna, då var de riktiga bångstyriga och efter 2 varv gav jag upp. Det är lite olika inputs på hur långt ett varv (runt de vita bojarna) är, men jag räknar på 800 meter.

Trevlig helg på er!

Nöjd efter cykling och löpning, passade på att njuta av kvällssolen i Sibbarp

Inte så stiljte vatten, tuffa vågor

Stiljte vatten på morgonens simning

Selfie/swimfie

Nöjd efter 3,2 km havssimning

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar