onsdag 2 juli 2014

Den bittra sanningen

När jag bestämde mig för att jag skulle köra en IM så hade jag inte helt klart för mig hur vägen dit skulle bli. Jag visste att det skulle krävas en hel del träning (läs mkt träning) och till viss del även ny utrustning. Jag hade dock inte tänkt att jag skulle behöva köpa en ny cykel. Eller jo, preiiiiis när jag anmält mig så var jag inne på att köpa en trihoj, men jag bestämde mig för att min nuvarande cykel fick räcka, jag skulle minsann visa att det går visst göra sjyssta tider på en okej cykel.

Idag 10 månader senare måste jag dock inse fakta. Min nuvarande cykel håller inte för den träningen som jag håller på med. Efter att cykeln slutade fungera delvis i lördags har jag nu bestämt mig för att en ny cykel är ett måste. Visst, jag kan reparera min nuvarande, byta ut delar och så, men i det långa loppet så är det inte värt det. Jag var nyss och hämtade cykeln efter lite fix (måste ju kunna börja träna igen nästa vecka) och Christian (cykelmekaniken) var förvånad att jag ens kommit runt tävlingen med cykeln... Så en ny cykel it is. Detta är den bittra sanningen. Eller det är bara en bitter sanning för plånboken, det är ju inte gratis med en ny cykel, plus att det är en djungel det här med cyklar, men någonting ska jag nog kunna hitta. Den här gången ska jag inte köpa en enkel cykel utan nu kommer jag satsa på en bra :-)!

Vad har annars hänt sen tävlingen i lördags? Inte särskilt mycket faktiskt. Den här veckan är det typ nada träning, bara lätt rörelse. De två dagarna efter loppet hade jag lite svårt att röra mig, att sätta sig ned var ett litet projekt, samt att gå i trappor. Detta har nu tack och lov gått över och kroppen börjar sakta återgå till det normala.

Det har varit en del tankar efter loppet. Jag såg ju loppet som en träning inför Cph och det finns några saker som jag tar med mig till Cph.  Det finns en del saker som jag kunde gjort annorlunda och jag håller på och sammanställer mina tankar för vidare utvärdering så att jag är väl förberedd för Cph.

Nu har vi ju gått in i juli månad och detta kommer vara min tuffaste träningsperiod. Följande tre veckor är både intensiva och har mkt volym, därefter kommer en lite lugnare vecka och sen börjar förberedelserna inför IM. I år har jag valt att ta semester i augusti. Veckorna innan IM kommer jag vara ledig vilket gör att jag kan fokusera fullt ut på förberedelser och den sista träningen, det tror jag blir bäst.

Avslutar med att lägga in filmen som min familj gjorde om min tävling i lördags, många har nog redan sett den, för mig är den en grymt bra motivation till att fortsätta, jag blir taggad varje gång jag tittar på den! Observera att det fungerar inte att titta på filmen via mobilen pga rättigheterna av musiken.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar