onsdag 9 juli 2014

Laddad och klar

Nu har det gått över en vecka sedan den tuffa tävlingen i Motala. Det har varit en vecka som mestadels bestått av vila för min del. I början på veckan var det inte särskilt svårt att vila, kroppen var ju sliten efter tävlingen och musklerna jobbade ju inte riktigt såsom de brukar, men senare i veckan så började det verkligen krypa i kroppen på mig. I torsdags gjorde jag en helrenovering av kroppen i form av massage och det var verkligen perfekt. Något öm i musklerna under torsdagen, men på fredagen så kändes det som att kroppen var med på banan igen.

Förra veckans vilovecka/återhämtningsvecka matchades in med ett besök i Norrköping hos min bror och hans familj. Som alltid när syskonen träffas är det något form av projekt som ska genomföras och det var det även det här besöket. Franz hade sedan tidigare önskat simma över en sjö, Ågelsjön och vi bestämde att göra detta just under den här helgen. Uppskattningsvis var sträckan 2,5 max 3 km. Det visade sig vara 3,5 km :-) Det gick förvånansvärt bra att simma, kroppen var inte särskilt sliten efter Motala, visst blev jag trött mot slutet, men jag simmade ändå 3,5 km vilket jag inte gjort tidigare. Med ca 1,5 månad kvar till IM så kändes det extra bra att simma en längre distans och efteråt känna att jag kunde simma lite till. Framöver kommer jag köra en hel del långpass så det var en bra start med Ågelsjön.

Jag och Franz är taggade inför simningen
På lördagen åkte hela familjen T och M till en golfbana utan Norrköping, en pay-n-play som låg mitt ute i skogen. Jag har grönt kort, men som ni säkert förstår så hinns det inte med särskilt mkt golf, det har inte riktigt hamnat högst på min prioritetslista, men nån gång så ska jag nog komma igång med spelet.

Vi spelade 9 hål och jag får nog skryta lite med att jag var bäst. Visst Alexander spelade bra, men han är ju typ proffs i jämförelse med oss andra. Inez hon spelade också och hon tyckte det var jättekul. Emellanåt gick hon ut i skogen och plockade blommor, det kanske var det som var roligast, vad vet jag.
Lördagsgolf, ett golfproffs och några rookies

Inte golfproffset, men ändå duktig :-)
På söndagen begav vi oss iväg till Getåravinen, en ravin som börjar vid Bråviken och fortsätter en bit upp i skogen. Mysigt, men myggigt. Efteråt åkte vi och köpte glass, mmmmmmm.
Ett jättestort harsyrablad

Alexander inne i Getå-ravinen

Veckans sista glass avnjöts med utsikt över Bråviken
Innan det var dags för avfärd tillbaka till Malmö hann jag och brorsan få till ett löppass. Det är obligatoriskt att springa när man är där då de bor precis vid skogen och det finns mängder med fina slingor att skutta omkring på. 7 km tuff terräng blev det och jag kan säga att jag fick kämpa. Kändes som att jag var helt rookie på löpning, kroppen var visst inte helt återställd. Det fick avsluta besöket i Norrköping och min återhämtningsvecka är nu över. Nu går jag in i en tuff 3-veckorsperiod av träning. Jag är riktigt laddad och hoppas att kroppen är lika laddad. Perioden inleddes i måndags med ett cykelköp. Efter utprovning kom jag fram till en Spezialized Shiv Elite M2!

Ny familjemedlem, har inte döpt den ännu...(cykeln är felvänd för fotografering, något jag lärt mig nyligen :-) )
Den här skönheten har nu hamnat i mina ägor. Jag har testkört den, men det var inte någon rolig upplevelse pga vinden. Cykeln i sig kändes bra, några smärre justeringar måste jag göra för bättre komfort, men det är nog lätt fixat. Jag hoppas att vi kommer ha många bra pass ihop!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar