söndag 1 december 2013

1:a advent

Så var det december månad å det börjar närma sig nytt år. Jag fattar inte vart 2013 tagit vägen, jag minns 1:a advent 2012 som att det var igår. För ett år sen var det snökaos, eller kaos kanske det inte var, men det kom i alla fall snö och det var mer vintrigt än vad det är idag. För min del så behöver inte snön komma till Skåne ännu, jag är ganska nöjd med att det är torrt och fint ute för då kan jag fortfarande cykla utomhus, det gör mig inte så mycket in det är kallt, kan alltid ta på mig mer, men när vägarna har fått salt på sig, då är det inte lämpligt att cykla, men än så länge är det lugnt :-)

Denna helgen har varit en riktigt pysslarhelg och självklart lite inslag av träning. Lördagen började på ett gammalt hederligt sätt med en morgonjogg (dock kortare än vad den brukar vara) inom bageriet för inköp av frukostbullar och sedan var det spinning med klubben på förmiddagen. En helt perfekt start på helgen. Sedan fortsatte det med lite fönstershopping till vårt nya hus. Vi vill ju köpa hur mycket som helst, men det är ju inte rimligt, men det går ju drömma sig bort lite grann. När drömtittandet var slut så gick jag in i rollen som bagare.

Resten av lördagseftermiddagen spenderade jag i köket och bakade. Det blev saffransbullar med vanilj, enligt detta recept: http://www.ica.se/recept/saffransbullar-med-vanilj-714255/
De är så fantastiskt goda och de innehåller absolut ingenting nyttigt, helt perfekta med andra ord :-).

Därefter blev det även pizzabak som också blev riktigt lyckat. Min käre svärfar sa att det var den godaste pizzan han ätit någonsin, det måste ju varit ett bra betyg. Lägg därtill lite Ben&Jerrys glass så kan ni förstå att lördagen var väldigt lyckad.

Idag startade jag söndagen med ett pass på gymet. Planen var att köra distanspass på något sätt. Först blev det en runda på löpbandet och det kändes riktigt bra. Benen var verkligen med och inga känningar i varken knä, vader eller hälsenor. Lite över 6 km fick jag till. Jag valde att inte pressa mig för mycket på löpbandet (har ju nyligen kommit igång med löpningen igen) utan avslutade gympasset på crossen. Fick ändå ihop ca 70 minuters träning, lite kortare distanspass än tänkt, men det är ju inte hela världen. En skön start på dagen hur som helst, som sedan fortsatte med brunch i goda vänners sällskap och avslutas nu med 1:a adventsfirande. Det blir ingen simning ikväll, jag har bestämt mig för att fortsätta mysa. Imorgon åker jag till Sthlm för utbildning i tre dagar så lite hemmatid kan jag behöva.

Nästa vecka blir det lite pusslande med träningen. Ska som sagt till Sthlm i tre dagar, får se hur jag lägger upp träningen där, beror lite på hur schemat ser ut. Det blir ett simpass med brorsan på tisdag i alla fall, det ser jag fram emot. Nu ska jag snart sätta mig ned och äta adventsmiddag, oxfilé, mums.

Hoppas ni alla har en härlig söndag!

Saffransdegen är redo för utbakning
Resultatet blev fantastiskt goda bullar

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar