söndag 15 december 2013

3:e advent

3:e advent
Julen närmar sig, idag är det visst 3:e advent. Vart december tog vägen det vet jag inte, på ett sätt är jag glad att tiden går fort för då kommer 1:a april snabbare (då får vi äntligen flytta till vårt nya hus), men samtidigt vill jag att framförallt helgerna ska vara så länge som möjligt. Ikväll firar vi tredje advent hemma i Limhamn. För mig blir det som en vanlig söndag det vill säga simträning mellan 20-21. Det blir sista tränarledda träningen på ett tag så det gäller att suga in alla tips och tricks nu ordentligt. Nästa söndag kommer jag sitta i en fåtölj alternativt stå i köket och förbereda inför julen, hemma hos mamma och pappa så då blir det ingen simträning. Det kommer dock bli simning under dagarna hos päronen, jag och bröderna ska nämligen ge oss på masterdistansen 1000 m crawl, det kommer bli en utmaning kan jag säga, men en kul utmaning.
 
Igår var det spinning med klubben, jag älskar de passen. Att sitta i en spinningsal med 20 andra triatleter och köra på är ett sant lördagsnöje. Sen att det är jobbigt som f*n det är bara ett plus i kanten ;-). Cykling fungerar hur bra som helst för mina ben. Efter passet visade instruktören en liten kort filmsnutt ifrån Ironman CPH, gissa om jag blev taggad? Jag längtar verkligen efter den dagen, det kan låta helt galet i vissas öron, men inte i mina. Det kanske verkade på mitt förra inlägg som att jag nästan gett upp min satsning, men det ska ni veta att jag INTE gjort. Jag har bara insett att jag måste lägga om och ompriorietera min träning lite grann.
 
Idag fick jag till 90 minuters crosstrainer, det är inte ett söndagsnöje, det är så trist att stå inne på ett gym och trampa runt runt, runt, svetten rinner och ingenting roligt händer. Tre avsnitt Sex and the City fick göra mig sällskap, undrar hur många gånger jag sett den serien nu?! Jag började titta på Breaking Bad tidigare i höstas, men den serien har inte fallit mig fullt i smak. Det händer liksom ingenting. Om någon har ett bra tips på en serie som jag kan ha att titta på under mina timmar på crossen, samt även cykelpass på trainern så är de varmt välkomna.
Julpyntat och klart
 
Nu ska jag njuta av det vackra julpyntningen som mina svärföräldrar gjort. Hela huset har julstämning och det doftar ljuvligt av granarna som sattes upp idag. Tänk om det bara hade varit snö ute också, men det är ju till att önska lite väl mycket.
 
 

 
 
 

3 kommentarer:

  1. Jag kan erkänna att jag fick känslan av att du lite lite hade kastat in handduken för att köra IM. Men kul att läsa att så inte är fallet.

    Shit vilken skog det har planterats i matsalen. Tomtar till förbannelse ;-)

    SvaraRadera
  2. Nej, jag har verkligen inte kastat in handduken. Jag är sjukt laddad inför 2014.

    tycker du att det är en stor skog? Så ser det ut vaaaarje år :-)

    SvaraRadera