torsdag 5 december 2013

I'm like a machine :-)

Efter veckor av crawlande och crawlande har jag nu äntligen kommit till någon slags brytpunkt i simningen. Jag tror det kom i samband med att jag klarade mina 800 meter för snart två veckor sedan. Det gav helt klart mitt självförtroende i simbassängen en push framåt och jag får faktiskt erkänna att jag tycker att det börjar bli lite roligare med simningen nu. Vi får väl dock se hur länge det varar, men de senaste två passen har gått betydligt bättre än väntat och jag har känt mig som en maskin i vattnet som bara kört och kört (läs det med viss ironi).

I tisdags fick jag och brorsan till ett pass i badhuset i Sunpan, jag har haft tre dagars utbildning i Stockholm och det var ju i princip självklart att vi skulle träna något ihop och det blev simning. Det kändes ovant att simma i en bassäng där det även pågick motionssimning, förstå mig rätt nu, men jag är ju van att simma med klubben och där är alla ganska snabba, plus att det inte brukar vara direkt överfullt på banorna, det är en fröjd och stor fördel. Här var det blandade hastigheter vilket gjorde att vi fick parera mer och ibland pausa längre än planerat. Överlag gick det dock bra. Vi körde ett pass om 2000 meter med i princip bara crawl. Det gick helt klart över förväntan, jag kände mig aldrig direkt trött och simmade de längre distanserna (300 meter var det längsta) utan några större svårigheter. Tekniken behöver vi inte diskutera, den kan jag inte kommentera, men orken och styrkan har definitivt förbättrats. Det blev dock aldrig av att vi studerade varandras tekniker jag och brorsan, men vi kände oss båda starka vilket var kul. Han har ju en klar fördel i simmomentet eftersom han simtränade när han var yngre, men jag kommer :-)

Imorse på simpasset kom maskinen igen, musklerna var trötta efter tisdagen, men trots det så körde jag bara på. Längsta distansen var på 400 meter och det gick helt okej, kan till och med varit så att jag simmade 450 meter för jag tappade räkningen. På söndag är det simtest, 400 meter, har väl egentligen inte några större tidskrav på mig själv, men det ska bli kul att ändå se vad jag kan prestera. Jag inväntar också feedback på min filmning som jag gjorde för ca två veckor sedan, det ska bli väldigt intressant och roligt att höra, jag vill ju utvecklas.

Nog om simning, nu har jag tänkt spendera ett par timmar på gymet, stormen Sven har ju kommit till Sverige vilket gör det lite problematiskt att träna utomhus, tanken fanns, men det känns dumdristigt att ge sig ut och jogga i den här stormen, även fast vind ökar träningseffekten. Jag har tagit mitt förnuft tillfånga och kör lite styrka och löpband sen istället, det ska nog också ge lite effekt.

Hoppas ni alla får en mysig torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar