lördag 8 mars 2014

En förmiddag i solen

I morse när jag vaknade såg jag genom förnstret hur solen sken från en klarblå himmel. När jag cyklade och köpte frukostbullar kände jag också hur skönt det var ute. Planen för dagen var spinningpass med klubben, men med strålande sol och hyfsad vind bestämde jag mig för att cykla lvg istället. Ett beslut som jag i efterhand är mycket nöjd med.

Det pratades om att det var typ vindstilla ute, nja, lite vind var det allt, västlig sådan, därför fick det bli ungefär samma runda som förra lördagen, fast jag vände inte i Höllviken utan cyklade ända ut till Skanör. Från Vellinge till Skanör hade jag motvind vilket var ganska jobbigt, framför allt för mina stackars öron. När jag däremot vände och cyklade tillbaka hade jag en fin medvind och jag höll ett tempo mellan 32-36 km/h. Behöver jag säga att jag njöt? Sorry klubben för att jag avanmälde mig ifrån spinningen i sista sekund, men dagar som denna måste bevaras på bästa sätt.

På två dagar har jag fått till två cykelpass utomhus, igår morse cyklade jag nämligen till jobbet, det var inte lika mycket sol som idag, men det var friskt och skönt ute. Mina höftböjare är nu liiite trötta, ovanan att cykla längre distanser märks av, men det ska vi jobba upp.


Skuggan hälsade på

Idag fick det bli den snabba hjälmen :-)


En sidoselfie nere vid hamnen i Skanör innan turen vände hem mot Limhamn
Nog om cyklingen :-). I torsdags fick jag för mig att gå på BodyBalance. Enligt mig själv så har jag blivit mer smidig, men den känslan försvann ganska snabbt på det passet. Herregud, jag är verkligen vig som ett kylskåp, kan inte någon förvandla mig till ett gummiband (i lagom dos då förstås) istället? Men jag ska inte låta stelheten vinna utan jag fortsätter kämpa. Stelheten som jag haft i mina vader börjar nu släppa, blåmärket på höger vad som uppkom efter massagen är fortfarande kvar, men vaderna i sin helhet börjar kännas lite mjukare. Jag har nu också infört nya arbetsskor på jobbet så att hela delen av mina fötter får arbeta, jag har nämligen märkt att när jag står upp och jobbar så har jag mer tryck på utsidan av mina fötter vilket genererat mer belastning på yttre delen av vaden. Skorna är jättesköna och väldigt snygga, särskilt om man har kjol på sig :-)

Nu ska jag fortsätta njuta av denna lördag.
Barfota på jobbet :-)

2 kommentarer:

  1. Ha ha ja det är snygga arbetsskor. Vad tycker dina kollegor? Fått någon kommentar eller börjar dom vänja sig vid dina idéer och din hobby?

    SvaraRadera
  2. Det är lite blandade reaktioner bland kollegorna, vissa tycker att de är supercoola, andra undrar vad f*n jag har på fötterna, men de är förstår, de har vant sig vid mina udda saker som jag håller på med

    SvaraRadera