torsdag 20 mars 2014

Punka å motvind

Idag blev en dag då mitt tålamod verkligen sattes på prov. Jag hade bestämt mig för att cykla till Eslöv idag istället för imorgon fredag då jag ska arbeta i Malmö imorgon. 

Väderleksrapporten visade västliga/sydvästliga vindar vilket innebär medvind :). Klockan 06:05 rullade jag iväg imorse laddad inför en cykeltur. Hade tänkt dra på lite extra också just idag. När jag kommit ca 5 km körde jag på något å bakdäcket sa pang direkt, faaaan tänkte jag då, punka. Så det var bara att hoppa av cykeln å byta slang. Det gick hur bra som helst, dock hade jag stora problem med att få luft i däcket, min lilla pump är värdelös. När jag tyckte att jag hade tillräckligt för att iaf kunna cykla fortsatte jag min cykling. 

Jag tillät mig inte bli knäckt av stoppet, vilket jag lätt hade kunnat bli, utan tycker att jag var vid gott mod hela vägen till Eslöv. Jag vågade dock inte trycka på alltför mkt pga mitt icke-särskilt-pumpade bakhjul. När jag kom fram till jobbet kunde jag pumpa upp däcket, då vi har en cykelpump på kontoret. Jag gjorde cykeln redo för nya äventyr.

Jag bestämde mig nämligen för att även cykla hem idag. Klockan halv fyra när jag åt mellanmål tyckte jag att det verkade vara en kanonidé, trots att jag visste att det skulle bli motvind. Två timmar senare när jag satt på cykeln å befann mig någonstans mellan Eslöv å Lund, då tyckte jag inte att det var en kanonidé.

Det blåste å blåste å när man måste trampa i nerförsbackar, ja då tycker iaf jag att det är kämpigt. MEN jag lät inte vinden knäcka mig, visst skrek jag inombords några ggr men jag hörde oxå en röst som sa "motvinden är det som gör oss starka" å "motvind ökar träningseffekten". Till slut var jag i Malmö å totalt erbjöd dagen 9 mils cykling, check på den! 

Nu blir det soffläge resten av kvällen, imorgon är det simning på morgonen å löpning på kvällen. Är jag galen? Ja lite kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar