fredag 14 mars 2014

Helgen närmar sig

Så var det snart äntligen helg. Det ska bli riktigt skönt, hade hoppats kunna sova ut ordentligt både lördag och söndag, men sen kom jag på att på söndag är det långpass med klubben igen, kl 09.00 börjar vi springa med utgångspunkt Genarp, så ingen sovmorgon där inte. Imorgon ska jag dock sova lite längre, jag ska i alla fall inte gå upp före klockan 7 :-) Vad resten av helgen ska erbjuda är inte riktigt klart ännu. Hade hoppats på en cykeltur imorgon eftermiddag, men prognosen säger mycket blåst och regn, vet inte om jag har tillräckligt starkt pannben för det, jag får se helt enkelt. Jag skulle kunna gå och kolla in lite nya löparskor i alla fall, mina kära Saucony har inte långt kvar till sin pension så det är hög tid att kolla ut ett par nya. Det får nog bli ett besök på Runner Store imorgon och prova lite.

Vad har den här veckan bestått av då?
I måndags var det träningsfritt då passade jag på att besöka min sjukgymnast för lite vadbehandling. Jag hade bestämt mig för redan innan att inte köra någon behandling med nålar för jag känner fortfarande obehag efter förra behandlingen (*blink*). Nej men som ni vet så var förra behandlingen ganska brutal, men den gav resultat. I måndags blev det djup massage av vader och enbart fyra nålar, på övre delen av vaden, delen runt anklarna som han behandlade med nålar förra gången var mycket bättre så jag slapp mina nålar där, puh. Ny behandling igen om två veckor!

I tisdags blev det morgonsimning och sen intervaller med klubben på kvällen. Det var lite kortare intervaller än vanligt 10x5x40:20 vilket innebar 10 st serier där vardera serie innehöll 5 st 40s-intervaller å 20s joggpaus. Farten på intervallerna skulle vara tänkt mil-fart, vi sprang mellan 3:50-4:10. Det var ett pass som passade mig måste jag säga, jobbigt aboslut, men hanterbart.

I onsdags blev det gym på morgonen och lite lätt cykling på kvällen, jag var ganska trött efter tisdagens intervaller så träningsmässigt var onsdagen ganska medioker, hade inte särskilt mycket tryck att ge, men så är det ibland.

I torsdags var det återigen morgonsim och på kvällen blev det Bodybalance, precis som förra torsdagen.

Idag har jag cyklat till jobbet =46 km, det blir nog bara det idag, känns lagom :-)

På väg mot tåget en tidig morgon i mars
I söndags var det våtdräktspremiär på simträningen. Det var riktigt roligt. Jag är än så länge väldigt nöjd med min våtdräkt förutom att den är lite kort, jag har trots det köpt en modell som ska vara längre i modellen, men det gäller nog främst längre ben, inte armar (jag har väääldigt långa armar). Nu har jag ju inte provat min våtdräkt i öppet vatten, men jag hoppas att den funkar bra där också för i bassäng är den kanon. Det är riktigt häftigt vilket flyt man har, man glider verkligen fram. Våtdräkten fick hänga med i ungefär 40 minuter sen kändes det som att kroppen skulle koka upp. Jag ser fram emot utomhussimningen nu, men det lär väl dröja ett par månader till. Jag är iaf redo utrustningmässigt sätt med våtdräkt, simglasögon och klubbbadmössa.

Jag bjuder på en oerhört snygg bild ifrån söndagssimningen (hoppas det är ok med dig Mette :-) ).
Jag och Mette är redo för bassängen, OBS så korta som benen ser ut att vara är dem inte, benen är extra uppdragna :-) Längden på ärmarna stämmer dock






2 kommentarer:

  1. Ha ha ha...det ser ut som om ni har lånat varandras dräkt och tagit ett foto för att visa hur komiskt det ser ut. :-)

    SvaraRadera
  2. Jo det gör ju det, men det är ju min egna dräkt jag har på mig :-)

    SvaraRadera