torsdag 26 juni 2014

Planering Motala

Nu börjar helgens tävling verkligen närma sig och om jag hade nerver för en vecka sen, så kan jag meddela att jag har ännu mer nerver nu. Nu börjar också hela den här packningsdelen också, det gäller ju att få med sig allting, det finns ju vissa saker som är högst viktiga att få med: våtdräkt, simglasögon, cykel, cykelskor, hjälm, löpskor etc etc. Därtill ska jag också få med mig den energi jag tänkt stoppa i mig både innan och under loppet. Jag jobbar alltid med packlistor inför resor och tävlingar. Skriver alltid nya inför varje gång, nu borde jag dock kunna standardisera några stycken, särskilt de inför tävlingarna :) den här gången kommer jag packa ned en mängd kläder, vädret ser nämligen inte lovande ut alls. Jag brukar ju säga att tufft väder härdar och är bra pannbensträning, vilket det är. Men jag har inte visualiserat så många situationer där jag simmar, cyklar och springer i blåst å regn när det är tävling. Hallå, på tävlingsdagen ska det ju vara vindstilla och lagom vackert väder?! Inför lördag måste jag därför plocka fram de där pannbenspassen som jag faktiskt har genomfört under året och påminna mig själv om att jag är stark och är tränad för att klara detta. Bara den senaste veckan har jag fått till några pass som jag i princip vill slänga i papperskorgen.

I lördags simmade jag 15 min (det var så länge jag klarade innan händerna var alltför kalla) i ett mkt blåsigt hav vid sommarstugan. I söndags cyklade jag i ett stormigt landskap, där avslutningen var nära att bli ett telefonsamtal för att bli upphämtad, för jag ville verkligen inte mer. I måndags morse hade jag 12 grader å snålblåst när jag skulle simma på morgonen. I tisdags öppnade himlen sig och hällde ut allt regn den hade när jag sprang. Så ja, jag har fått några hemska pass som jag jag nu ska nyttja till min fördel.

I övrigt har den här veckan har i princip inte haft någon träning alls. Eller jag har kört några pass, men de har inte varit i träningssyfte utan underhållssyfte pga tävlingen på lördag. Det är ganska jobbigt måste jag erkänna, särskilt eftersom jag äter som jag brukar. Kroppen känns nu tung och inte särskilt redo för tävling, men jag vet att vilan är bra och maten min energi. Heja mig!

Tillägg senare på kvällen: nu har jag packat ihop allting så nu är jag i princip redo för avfärd. Imorgon bitti åker vi och sen har vi eftermiddagen i Motala på oss för att känna av banorna, lite sim, lite cykel och lite löp!

Med det sagt så går jag nu och äter lite glass  :-)

En blåsig cykeltur, försökte fånga det på bild, gick kanske sådär...

Första turen med de nya hjulen, ja nu ska jag sluta tjata om dem :-)

Taggad inför midsommardagssimning, tyvärr blev det bara 15 min, sen var jag alldeles för kall :-(

Klassiskt midsommarväder
Måndag morgon kl 06.00, kallt i luften och blåsigt, inte en fröjd för simning
Träningskläder har bytts till byggarbetskläder den här uppladdningsveckan
Alldeles stilla vatten är en fröjd att simma i
Mkt nöjd över vädret, och det blir "tummen upp"

1 kommentar: