onsdag 4 juni 2014

Vilovecka och race week

Jaha, så var vi inne i juni igen. Vart tar tiden vägen? Dagarna och veckorna fullkomligt flyger fram, jag vet inte om jag gillar det riktigt. Det är bra på så sätt att saker som jag ser fram emot kommer snabbare, men jag blir lite stressad också när jag tänker på att Köpenhamn närmar sig med stormsteg. Hur ska detta gå egentligen?

Den här veckan är det vilovecka, som jag längtat. Sedan min träning strukturerades upp av Katarina för fyra veckor sedan så har mina cykelben verkligen fått ökad träning. På fyra veckor har jag cyklat över 100 mil (då räknar jag inte in min transportcykling i form av cykling till tåg, träning och sånt, det ger nog några mil til). I helgen var jag lite orolig att benen skulle protestera, men de funkade bra, men är glada över den här veckan som kommer som är väldigt lugn. Tanken är att de ska vila upp sig inför fredagens tävling som är en sprint-tävling i Trelleborg. Japp, det är premiär för årets första tävling. Det ska bli intressant att se hur jag lyckas med det. Jag är ingen sprinter utan gillar ju när jag får lite tid på mig att komma igång. Det funkar inte på en sprint-tävling, utan där handlar det att "köra som ett svin" typ direkt. Det kommer inte vara ett behagligt lopp, jag kommer ligga på en hög puls = obehag, men sen gillar jag ju att utmana mig själv så det är väl bara att köra! Återkommer i helgen med hur det gick. Vad är målet för loppet? Först och främst att ta mig runt på simningen, träna på växling, men sen självklart få en bra tid. Vad en bra tid är, det vet jag inte än, får göra en lite uträkning på det.

Igår fick jag någonting som jag längtat efter länge, nämligen mina alldeles nya, handgjorda karbonprofilhjul! Wihoooooo, de är så jäkla snygga och kommer förhoppningsvis vara hur grymma som helst. Jag menar, proffs kör ju med dessa :-) För er som undrar så är det 60 mm profil på framhjulet och 90 mm profil på bakhjulet. Swisch kommer det säga när jag fullkomligt flyger fram på mina tävlingar. Förhoppningsvis kommer jag inviga dem redan om ca tre veckor i Motala då det är långdistans-SM!

Avslutningsvis måste jag även tipsa om ytterligare ett bra blogginlägg. Den här gången är det Nicklas, min klubbkamrat som skriver ett väldigt inspirerande inlägg om hur han gick från att vara en periodare till att bli en fokuserad och inbiten triatlet. Nicklas ska köra Ironman Kalmar och han kommer att klara sin Ironman utan problem tror jag. Läs hans inspirerande inlägg här: http://starkel.se/?p=340

Handgjorda i Holland, jag vet, de är sjukt snygga och matchar mycket bra till klubbkläderna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar