söndag 4 januari 2015

9 mil cykling å 1 mil simning

Vilken helg jag har haft. Förlåt Katarina, men jag har varit en "dålig" adept den här helgen och frångått träningsschemat helt och hållet. Jag skyller på att det är julledigt, lovar att bättra mig :-)
Jag har varit med om härliga äventyr den här helgen, så att jag frångått mitt vanliga träningschema, ja det var helt klart värt det.

Igår intog jag, Daniel, Simon och Ron de skånska vägarna och körde en 9-milare i blåsten. Det gick riktigt bra trots att det blåste en del. När vi cyklat ca 6 mil så gick dock Daniels kedja sönder. Tyvärr hade ingen av oss de rätta verktygen eller reservdelarna med oss, men med vår hjälp kom Daniel till Vissmarlöv och lyckades där få lift hem med en vänlig själ. Vi andra tre cyklade de återstående 3 milen hem. 9 mil blev hela rundan, inte dåligt i början på januari.

Idag var det dags för nästa utmaning, nämligen Birthday Swim eller 100x100. På initiativ från Simon (som var den som fyllde år) så var vi sex stycken som samlades i simhallen klockan 9 i morse för att simma 1 mil. JA ni läste rätt, 1 mil simning, 10000 m, 10 km. Vi simmade passet i 100-meters intervaller med lite olika starttider. Fram till 6500 meter kändes det verkligen bra, höll ett bra tempo och kände mig bara lite trött. Vid 6,5 km kom det ett parti där vi simmade 30x100 med paddlar och dolme, den delen var helt klart tuffast. Tekniken blev sämre och sämre och jag spände mig mycket. På något mirakulöst sätt så var de där intervallerna helt plötsligt klara och då var det "bara" 500 meter kvar. De sista 5x100 gick på autopilot, det var bara fokus att bli färdig. När jag slog handen i kaklet vid 10 000 meter så kände jag mig väldigt nöjd. Visst värkte det i kroppen, men det vore ju konstigt annars. Det längsta jag simmat tidigare är 4000 meter och det var utomhus med våtdräkt. Nu har jag simmat lite till och detta med ett bra tempo, i 3 timmar och 35 sekunder simmade jag.

Så en härlig träningshelg har det blivit och det blev en bra avslutning på den här julledigheten. Imorgon börjar jag jobba igen så nu är det slut på ledigheten och de här äventyren blir det nog mindre av också, nu gäller det att hålla sig till schemat :-)

Heja heja
Glad men lite trött
Tjejerna styrde upp med kaffe, tårta och bullar till pauserna, tror det var uppskattat faktiskt
Swimfie
1 mil simning avklarad
Grabbarna på väg ner i vattnet igen för nästa intervallserie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar