fredag 30 januari 2015

Test-dags

Så var det åter dags igen för testvecka. Jag matchar dock mina testpass väldigt dåligt när det kommer till löpning. Har under de senaste dagarna haft en hälsena som bråkat lite med mig så gårdagens tänkta 10-km testpass med Gerillalöparna fick jag därmed avstå. I väntan på naprapatens uttalande så avvaktar jag lite med löpningen. För att vara tydlig så har jag inte jätteont, men det är tillräckligt mkt för att jag vill kolla upp det. Jag kör alltid "better safe than sorry" nu för tiden. När man tränar så hårt och mycket som jag gör (och mer kommer det bli) så måste jag ha en kropp som fungerar. Jag har som sagt tid hos naprapaten på måndag morgon så det ska nog bli bra.

Så inget löptest, däremot kommer det att bli cykel- och simtest. När det gäller mitt cykeltest så ser jag fram emot det med lite skräckblandad förtjusning. Det ska bli kul för jag vill se om jag får ett högre värde än senast, men det är så jävla jobbigt och därför är det lite sådär hemskt att genomföra JUST för att det är så jobbigt. Men jag har kört några riktigt tuffa cykelpass de senaste veckorna så jag har lite bra pass i bagaget.

Simtestet kommer att utföras med RAN på söndag morgon. Var 6:e vecka kör de simtest  så att man vet i vilken kategori man sedan ska träna. Jag kommer köra 4x200 med ST 3:45 (vill jag minnas) på söndag och jag ska simma som jag aldrig gjort innan :-)

I övrigt har den här veckan varit väldigt lugn det gäller att ladda upp batterierna inför den kommande träningsperioden. Januari är snart över och det är nu bara fem månader kvar till VM. Jag har en känsla av att månaderna kommer att gå riktigt fort, men det händer massa roliga saker fram tills VM. Jag ska bland annat åka till Mallorca inte bara en utan två gånger. En veckas träningsläger med Pernilla och sen åker jag dit igen för att köra Ironman 70.3 i början på maj.

En kall, men solig söndagseftermiddag i Malmö

Solen sken på min löptur
Vattnet är tack o lov ganska varmt på Aqvakul, det är skönt vid alla tidiga morgonsimningar
Resultatet av förra helgens juicande - äpple/päron/apelsin och rödbeta/morot/ingefära/spenat/äpple

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar