torsdag 15 januari 2015

Ringmärkt

Vart fjärde vecka riskerar jag att få suspekta märken på min kropp som kan få folk att undra vad jag har gjort. Vart fjärde vecka går jag nämligen på massage. Det brukar smärta en hel del, men allting släpper så bra så det är helt klart värt det. Det enda jag får vara lite uppmärksam på är vilka kläder jag använder dagarna efter då det framförallt på rygg och smalben tenderar att bli lite märken. I måndags fick jag en ring i nacken. Man skulle kunna säga att jag blivit ringmärkt.
En ring i nacken
Dagen innan jag fick massage, söndag då vill säga, så körde jag och Katarina ut till bokskogen för att springa. Det har blåst väldigt mycket i Malmö de senaste veckorna och i helgen gjorde stormen Egon besök och det var lite svajigt ute om man säger så. Därför blev det löp i bokskogen, lite mer skyddat iaf. Det blev en bra tur, förutom att Katarina blev attackerad av en hund (tack o lov tog den henne på skorna, men upplevelsen av hundar som det inte är pli på är aldrig rolig) och mina vader blev ganska stela efteråt. När vi var klara med vår löpning så var det fikadags. Katarina är en riktig bullmamma och hon hade med sig saft och bullar som vi mumsade på efteråt. Shit vad gott säger jag bara, Katarina kan sin bakning!
Lyxfika efter ett långpass i bokskogen
I övrigt har den här veckan än så länge varit lite sisådär med träningen. Den började bra med massage och i tisdags simmade jag på morgonen och sen intervaller på kvällen. I onsdags däremot så drabbades jag av något slags milt ryggskott. Tack och lov så har jag fantastiskt duktiga personer till hjälp. Så jag kontaktade min naprapat som hade en ledig tid på eftermiddagen och han konstaterade att det skulle ge med sig väldigt snart, vilket det också har gjort. Kroppen är lite allmänt stel nu, men jag känner nästan inte av det alls.

På tal om någonting helt annat. I och med att jag tränar så mycket som jag gör så kan ni ju säkert förstå att det tvättas ganska mkt i hushållet. Att tvätta träningskläder är i sig inte särskilt svårt, men att få träningskläder att hålla sig hyfsat fräscha, det är desto svårare. Efter ett tag så sätter sig en doft i kläderna som "inte doftar hallon precis". Jag har provat att skölja kläderna i lite ättika och det funkar, men nu har jag äntligen ett nytt fantastiskt tvättmedel i mina ägor. Katarina har sedan en tid tillbaka hyllat ett tvättmedel vid namn Zebla. Det ska vara magiskt. Jag ser fram emot att prova medlet, eller jag vet redan nu att det kommer vara fantastiskt. Har det tagit sig igenom Katarinas filter, ja då är det riktigt bra grejor. Så bye bye illaluktande träningskläder!

Vill ni veta mer om Zebla läs här: Zebla. Ni kan också läsa Katarinas recension av det magiska medlet här.
Det magiska tvättmedlet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar