måndag 13 april 2015

Back to normal and raceweek

Så var vardagen här igen. Efter en veckas härlig träningsvecka på Mallorca, så är vardagen snabbt tillbaka. Cykelbyxor har bytts till kjol, cykeltröja har bytts till blus och backarna har bytts till Skånevind, med andra ord, allt är precis som vanligt.

När jag kom tillbaka tog jag två, eller faktiskt tre dagars helvila ifrån träning, det behövde kroppen. I lördags blev det ett cykelpass. Solen sken, men det blåste såklart. Som sagt, jag väljer alltid backar före vind, inget snack om saken. 13 mil fick jag ihop. Kroppen kändes ok, den var inte helt återhämtad, pulsen var något högre än vanligt, men jag kände ändå att jag kunde trycka på relativt bra.

I söndags morse blev det en kort simtur på Aqvakul. Jag har en ny våtdräkt på gång och ville prova hur det var att simma med den innan jag bestämmer mig för vilken storlek jag ska ha. Min nuvarande modell är en nybörjarmodell, nu tänkte jag gå upp ett par steg. Först trodde jag inte att jag skulle känna någon skillnad, men det gjorde jag, min nya (eller min blivande) kändes mycket bra, den kan bli riktigt bra i sommar!

Efter simningen hade jag ett möte inför "vad som komma skall", om ett par veckor ska jag berätta allt för er, det har varit en hel del som ska falla på plats, men nu har allting beslutats så snart blir det offentligt. Jag avslutade söndagen med ett långlöp. Veckan på Mallorca känns redan avlägset, det tog som sagt bara några dagar sen var mina gamla träningsrutiner tillbaka. Jaja, tre veckor till här i Sverige sen blir det ju ett återbesök då det är dags för Ironman 70.3.

Den här veckan är det typ race week. Jag ska springa Heleneholm halvmara på söndag, men det kommer inte vara någon toppning inför loppet eller så. Det kommer bli som ett snabbare långpass, som en förberedelse inför Mallorca. Det blir därmed en hel del träning den här veckan, så att benen är lite sådär härligt sega på söndag, så jag siktar inte på personbästa, men ska definitivt fixa en bra tid :-)
Sista morgonen på Mallorca, en morgonjogg i det vackra vädret

Tillbaka i vardagen innebär
heltidsjobb och absolut inte bara träningskläder :-)
Chins/Pull ups på ett utegym i samband med löptur: förberedelse
Uppe!
En liiiten sneak peek på vad som komma skall :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar